• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

رشد ذخایر معدنی مس کشور و افزایش بهره وری تولید در دستور کار شرکت مس قرار دارد/ رشد ۴ برابری استخراج ماده معدنی طی ۴ سال آینده

  • کد خبر : 71005
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۶
رشد ذخایر معدنی مس کشور و افزایش بهره وری تولید در دستور کار شرکت مس قرار دارد/ رشد ۴ برابری استخراج ماده معدنی طی ۴ سال آینده

دکتر علی رستمی با اشاره به نام گذاری سال جاری در حوزه مس به نام هوشمندسازی صنعت مس، از هدف گذاری جهادی برای جهشی بلند در صنعت مس خبر داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از مس پرس، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نخستین گردهمایی نوآوری و فناوری مجتمع مس شهربابک با عنوان «مسینو» که صبح امروز دوشنبه ۲۸ آذر ماه برگزار شد، با اظهار خرسندی از برگزاری این گردهمایی با شعار «نوآوری، تکمیل کننده پازل تولید»، بیان کرد: زمینه ایجاد شده برای ارتباط مستقیم حوزه صنعت و شرکت‌های دانش بنیان فرصت مناسبی را برای بیان نیازها و ضروریات توسعه صنعت و برطرف شدن آنها توسط شرکت‌ها فراهم می سازد. 
مدیرعامل شرکت ملی مس با تأکید بر هوشمندسازی در صنعت، اظهار داشت: هم‌اکنون رقابت حوزه صنعت در جهان در هوشمندی و بهره‌وری تعریف می‌شود و این مسئله لزوم ورود صنعت کشور به این حوزه و توجه به این ضرورت را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به قدمت پنجاه ساله صنعت مس در ایران، افزود: با تجربه  پنج‌دهه در حوزه صنعت مس انتظار می رفت که بجای مصرف‌کننده تکنولوژی و دانش در این صنعت؛ به تولیدکننده دانش و فناوری تبدیل می‌شدیم.
دکتر رستمی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام هوشمندسازی صنعت مس، از هدف‌گذاری برای جهشی بلند در صنعت مس و اجرای نخستین معدن هوشمند در کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت مس در ادامه اولین اقدام برای جهشی بلند در صنعت مس را، افزایش ذخایر معدنی مس از طریق حفاری اکتشافی در پهنه های معدنی عنوان کرد.  
وی با تاکید بر اینکه تقویت این بخش در راستای بهره‌وری متناسب با ظرفیت ذخایر کشور در دستور کار قرار گرفته است، افزود:  با سرمایه‌گذاری‌های عظیم در افزایش صد درصدی تکنولوژی تجهیزات حفاری، سفارش ۶۰ دستگاه حفاری،گفت‌وگو با سازمان انرژی اتمی در جهت استفاده از پتانسیل هوابرد در اکتشافات و ورود تکنولوژی‌های جدید به این حوزه به دنبال تحقق این هدف هستیم. 
دکتر رستمی در تشریح هدف گذاری در حوزه استخراج، افزایش ۲۰۰ میلیون تن استخراج به ۸۰۰ میلیون تن در چهار سال آینده را از جمله برنامه های آتی و مهم شرکت برشمرد و گفت: تقویت صد در صدی ماشین‌آلات و نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این رو مذاکرات و اقداماتی نیز در این رابطه انجام گرفته است.
مدیر عامل شرکت ملی مس در راستای رسیدن به هدف توسعه بخش تولید و رسیدن به تولید ۵ میلیون تن کنسانتره مس، از ساخت ۴ کارخانه تغلیظ در سرچشمه، ۲ کارخانه تغلیظ در میدوک و همچنین ۲ کارخانه تغلیظ در مس سونگون در سال‌های آتی خبر داد و افزود: در بخش ذوب نیز دو کارخانه ذوب ۲۰۰ هزار تنی طی ۳۶ ماه آینده راه اندازی خواهد شد و ظرفیت کارخانه ذوب سرچشمه به چهار هزار تن و ظرفیت کارخانه ذوب خاتون آباد به ۲۰۰ هزار تن ارتقا خواهد یافت.
دکتر رستمی در پایان با اشاره به رتبه پنجم ایران در دارا بودن ماده معدنی مس در جهان، قرار گرفتن در رتبه ۱۸ در حوزه تولید را نامتناسب با ظرفیت‌های کشور عنوان نمود و اظهار داشت: حمایت کامل شرکت ملی مس از صنایع پایین دستی در راستای ایجاد زیرساخت‌های افزایش تولید و توسعه صنعت مس فرصت مناسبی هم برای این صنایع و هم برای حوزه مس در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده است.  

http://tejaratava.ir/?p=71005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.