• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

راه اندازی شعبه صرافی بانک ملی ایران در تبریز

  • کد خبر : 53722
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
راه اندازی شعبه صرافی بانک ملی ایران در تبریز

شعبه صرافی بانک ملی ایران در تبریز بر اساس مصوبه جلسه شورای هماهنگی بانک های استان آذربایجان شرقی که به ریاست رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، راه اندازی می شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در سفر یک روزه خود به تبریز که رئیس کل بانک مرکزی و هیات عالی رتبه بانکی کشور را همراهی می کرد، در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان آذربایجان شرقی حضور یافت و ضمن تاکید بر حمایت بانک از واحدهای صنعتی استان، گفت: در هفته آتی مقدمات راه اندازی این شعبه بررسی می شود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که نمایندگان مردم در مجلس  هم به آن اشاره کردند، اعمال مالیات به سود سپرده ها در بانک های دولتی است که موجب خروج منابع خواهد شد. در چنین شرایطی در پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات تکلیفی مشکلات زیادی خواهیم داشت که امیدواریم بازنگری و تدبیری در این زمینه صورت گیرد.

مونسان همچنین با اشاره به اعمال محدودیت های جدید در زمینه واگذاری، تملیک املاک و اقاله گفت: در این زمینه مشکلاتی باتوجه به ۱۸ ماهه بودن مصوبه جدید به وجود آمده که نیازمند بازنگری است.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه نظام بانکی کشور نیازمند اصلاحات است، گفت: این اصلاحات موجب ارایه خدمات بهتر به مردم و تولیدکننده ها خواهد شد که یکی از محورهای این موضوع اصلاح روابط بانک ها و دولت، بانک مرکزی با بانک ها و بانک ها با مردم است.

وی تاکید کرد: در جلسه اخیر سران قوا نیز تصمیمات خوبی در حوزه ارتباط دولت و بانک مرکزی گرفته شده است و موارد دیگری نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است که به اقتدار بانک مرکزی کمک خواهد کرد.

عادل غلامی رییس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان با اشاره به عملکرد بانک های دولتی و نیمه دولتی گفت: تسهیلات پرداختی سال ۱۴۰۰ در پنج بخش اقتصادی۷۰ درصد رشد نسبت به سال را نشان می دهد.

وی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هم ۹۶ درصد متقاضیان وام دریافت کرده اند که در این زمینه بانک ملی ایران بهترین عملکرد را داشته است.

دیدار با امام جمعه تبریز

صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با امام جمعه تبریز با بیان اینکه حضور در استان با هدف آشنایی با مشکلات بانکی منطقه ای صورت می گیرد، گفت: باحضور در استان ها و دیدار با فعالان صنعتی، این مشکلات بررسی می شود که سفر به آذربایجان شرقی و دیدار با مدیران بانکی و صنعتگران نیز با این هدف صورت گرفته است.

وی بیان کرد: شبکه بانکی کشور از واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی به ویژه تولیدات صادرات محور حمایت دارد.

رییس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی بانک هم در این دیدار با بیان اینکه منابع بانکی استان محدود است، گفت: افزایش اختیارات بانک های استانی و تامین منابع بانکی بیشتر برای حمایت از صنایع و امکان پرداخت وام بیشتر ضروری است.

آیت الله آل هاشم  امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه هم با بیان اینکه همراهی بانکداری و اقتصاد غیرقابل انکار است، گفت: در کشور این همراهی بیشتر است؛ بنابراین سطح انتظارات از بانک های کشور زیاد می شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اهالی اقتصادی استان در زمینه فعالیت های صنعتی و اقتصادی غرورآفرین عمل می کنند، بیان کرد: بانک ها باید در خدمت اقتصاد کشور باشند و درجهت کمک به رونق تولید گام بردارند.

بازدید از تراکتورسازی و حضور در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی

مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه این سفر، با همراهی رئیس کل بانک مرکزی و مدیران ارشد بانکی کشور از صنایع تراکتورسازی ایران بازدید کرد.

حضور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دیگر برنامه مسئولان بانکی کشور در تبریز بود که به بررسی مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی پرداخته شد.

فعالان اقتصادی نیز در این جلسه خواستار افزایش و تسریع پرداخت تسهیلات بانکی، رفع موانع اداری و حمایت عملی تر از واحدهای تولیدی شدند.

http://tejaratava.ir/?p=53722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.