• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است

  • کد خبر : 42100
  • ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است

تبریز- معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: راه‌های اصلی و فرعی استان با وجود بارش سنگین برف تا این لحظه باز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا رسول زاده با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در برخی گردنه‌های استان گفت: با تلاش راهداران تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی ادامه داد: آزادراه تبریز – زنجان باز است ولی با توجه به بروز کولاک در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان و لغزندگی آنها، تردد در این مسیرها بدون زنجیر چرخ موجب ایجاد راهبندان می‌شود بنابراین رانندگان برای تردد در این مسیرها حتماً خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: بارش برف از دیشب در تمامی شهرستان‌های استان آغاز شده است و در این میان در جاده‌های تبریز اهر، مرند، شبستر و بستان آباد میزان بارش زیاد است و ارتفاع برف در آنها به بیش از ۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی گفت: هم اکنون ۵۰ گروه راهداری با همراه امکانات و تجهیزات در سطح جاده‌های استان مشغول برف روبی، نمک پاشی و ارائه خدمات به مسافران هستند.

رسول زاده ادامه داد: شامگاه پنجشنبه بر اثر بارش سنگین برف راه ارتباطی حدود ۱۷۰ روستای هشترود و چاراویماق بسته شده بود که با تلاش راهداران، راه ۱۵۰ روستا بازگشایی شد ولی به علت بارش برف و کولاک مجدداً راه ارتباطی تعدادی از آنها بسته شد.

وی با اشاره به ادامه بارش برف و کولاک در شهرستان‌های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز راه ارتباطی تعداد کمی از روستاها بسته شده است که تلاش می‌شود به محض فروکش کردن کولاک راه تمامی روستاهای استان بازگشایی شود.

رسول زاده به رانندگان و مسافران توصیه کرد: در صورت نبود ضرورت از مسافرت خودداری و در صورت نیاز خودرو خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند و علاوه بر رعایت حرکت با سرعت کم و مطمئنه در جاده‌ها با خود پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

وی همچنین به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

http://tejaratava.ir/?p=42100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.