• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

راه‌اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان به همّت فولاد مبارکه

  • کد خبر : 57009
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
راه‌اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان به همّت فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت و توسعه زیست‌بوم فناوری و راه‌اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان، به منویّات مقام معظم رهبری در راستای تحکیم ارتباط میان صنعت و دانشگاه، جامه عمل پوشاند.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از ایراسین، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان برای حمایت و توسعه زیست‌بوم فنّاوری، پیش‌ازظهر امروز(یکشنبه ۱۲ تیرماه) برگزار شد.

با امضای این تفاهم‌نامه مقرر گردید، عملیات اجرایی احداث مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان، همزمان با هفته دولت آغاز شود.

ضرورت افزایش ضریب نفوذ نخبگان و فرهیختگان در صنعت کشور

در این آیین، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اظهار کرد: نزدیک به ۷۰ درصد کارکنان شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان هستند و توانمندی این دانشگاه بی‌تردید به رشد و توسعه کشور کمک زیادی خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ضریب نفوذ نخبگان و فرهیختگان در صنعت کشور افزود: در شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، در نظر داریم این شرکت را از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بهره‌مند کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با بیان این که صنعت فولاد یکی از صنایع مادر محسوب شده و استان اصفهان نیز به عنوان قطب فولاد کشور شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: طبیعتاً طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده، روند تکنولوژی در این صنعت تغییر خواهد کرد و ما مجبور هستیم از نسل‌های دیگری در تولید فولاد استفاده کنیم‌.

پالیزدار در ادامه اذعان داشت: اگر بتوانیم با جامعه دانشگاهی کشور، زبان مشترکی ایجاد کنیم و با همین سرعت ارتباط خود را با دانشگاه ادامه دهیم، طی ۴ سال آتی، زیست‌بوم فناوری در حوزه فولاد ایجاد و در این زمینه با کشورهای توسعه‌یافته جهان همتراز خواهیم شد.‌

در ادامه حمیدرضا صفوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، از صنعت فولاد به عنوان صنعت فاخر کشور یاد کرد و اظهارداشت: ایجاد زیست‌بوم فنّاوری، نخستین و ارزشمندترین تجربه ما در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی با بیان این که نقش صنعت فولاد در بسیاری از بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشور نقش زیرساختی است، عنوان داشت: دانش‌آموختگان دانشگاه‌های برتر کشور عمدتاً جذب صنعت فولاد می‌شوند؛ دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با دارا بودن انواع رشته‌های مختلف صنعتی، ظرفیت بسیار بالایی برای کشور دارد.

صفوی با بیان این که دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، استعداد و آمادگی بالایی برای همکاری با صنعت دارند، ابراز امیدواری کرد: با همّت و همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت فولاد مبارکه و فراهم شدن زیست‌بوم فناوری، حرکت و شروع پرقدرتی در سطح دانشگاه شکل می‌گیرد.

محدودیتی برای همکاری با دانشگاه ها نداریم

مظاهری مشاور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حوزه دانش‌بنیان در این آیین اظهار داشت: شرایط جهان و کشور ما در حوزه تحصیلات و صنعت به دلیل سرعت بالای رشد علم متفاوت شده و این تغییرات در رشد علم ایجاب می‌کند که صنعت در یک زیست‌بوم قرار گیرد تا با تغییرات علمی به‌روز شود.

وی با بیان این که حجم قراردادهای پژوهشی منعقدشده توسط شرکت فولاد مبارکه طی ۳۰ سال گذشته بسیار زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی پیش رو، محدودیتی برای همکاری با دانشگاه‌ها تعیین نکرده‌ایم چراکه فولاد مبارکه مرزی برای ارتقای سطح دانش‌ نمی‌شناسد.

مشاور مدیرعامل فولاد مبارکه در حوزه دانش‌بنیان با بیان این که تاکنون ۴۲۶ پروژه توسط شرکت فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان به اتمام رسیده و یا در مراحل پایانی است، گفت: فولاد مبارکه همواره از هر پروژه‌ای که در حوزه نوآوری و فناوری باشد، استقبال می‌کند.‌

وی با بیان این که ساختار داخلی شرکت فولاد مبارکه مستعد نوآوری است، تصریح کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه‌های تحقیقاتی حمایت جدّی داشته‌ایم و هیچ حد و مرزی برای این حوزه قائل نیستیم چراکه اگر در مسیر فناورانه حرکت نکنیم قطعاً در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

http://tejaratava.ir/?p=57009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.