• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
3
مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس خبرداد:

راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه

  • کد خبر : 59545
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه
مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بورس از راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه خبر داد و گفت: این مرکز در راستای تاکید رییس جمهوری و رییس سازمان بورس برای شنیده شدن صدای سهامداران و با قابلیت پاسخگویی به مردم راه اندازی شده است.

به گزارش تجارت آوا، حمید اسکندری امروز در نشست خبری به اقدامات انجام شده توسط شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس طی چند وقت گذشته اشاره کرد و افزود: موضوع انتشار صورت‌های مالی شرکت برای نخستین بار طی امسال رخ داد که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته گزارش کامل و بی‌نقص از عملکرد حسابرس منتشر شد.
وی به دور جدید فعالیت‌های این شرکت تاکید کرد و اظهار داشت: اتفاقات مهمی در چند وقت گذشته در حوزه فرهنگ سازی توسط این شرکت صورت گرفت، این اقدام به عنوان یکی از ماموریت‌های ما در شرکت تلقی می‌شود که توسط سازمان بورس از ما خواسته شد تا این اتفاقات مدیریت شود و به جلو پیش رود.
الزام برای فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه بازار سرمایه
اسکندری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد سهامداران طی دو سال گذشته و نیز تغییر ترکیب سهامداران لازم بود تا حوزه فرهنگ سازی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و از این طریق با عموم مردم در ارتباط باشیم.

مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس اظهار داشت: با توجه به این اتفاق، حوزه سواد مالی یکی از اولویت‌های این شرکت بود و در این خصوص شاهد اجرای برنامه‌های جدی و کارآمد بودیم.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره آموزش بورس جزو نخستین اقداماتی بود که در نوروز سال ١۴٠١ در اراضی عباس آباد برگزار شد و در صدد هستیم تا اجرای این برنامه‌ها را ادامه دهیم.
گسترش ارتباط بازار سرمایه با شرکت‌های دانش بنیان
اسکندری به تغییر رویکردهای انتشارات بورس تاکید کرد و گفت: انتشارات بورس با تغییر ترکیب شورای نشو همراه بود و در تلاش هستیم تا دانش اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم.
مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس به گسترش ارتباط بازار سرمایه با شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: برای گسترش ارتباط‌ها برای این زمینه برنامه‌هایی را در نمایشگاه کیش در نظر گرفتیم تا توانایی  بازار سرمایه در خصوص شرکت‌ها افزایش یابد و تامین مالی آنها انجام شود.
توسعه مراکز آزمون در شهرستان‌ها
وی گفت: در سال‌های گذشته حوزه مراکز آموزش و ارائه گواهینامه‌ها چندان گسترش نداشت، اکنون در نظر داریم تا به صورت الکترونیکی شاهد گسترش آن و نیز توسعه آزمون‌ها باشیم.
اسکندری به مراکز توسعه آزمون‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون در اصفهان، مشهد و تبریز نیز آزمون‌ها در حال برگزاری است و برنامه‌های آن در سایت وجود دارد.
مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس ادامه داد: در تاریخ ۲۰ مردادماه مرکز آزمون کرمان راه‌اندازی می‌شود و جنوب شرق کشور را با این مرکز پوشش خواهیم داد.
وی گفت: امیدوارم تا پایان سال به ۱۰ مرکز در کل کشور دست پیدا کنیم تا از این طریق مسافت را برای مردم در راستای تست و آزمون کاهش دهیم.
اسکندری به برنامه‌های مدنظر در راستای تمدید گواهینامه اشاره کرد و گفت: اکنون در حال ساماندهی تمدید گواهینامه‌ها هستیم و این اقدام به‌زودی در سامانه مربوطه اجرایی می‌شود.
مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم بین فعالان بازار سرمایه را عدم تطابق کامل نیاز بازار با گواهینامه اعتباری دانست و گفت: در تلاشیم تا در آینده با استفاده از فعالان بازار آزمون‌های حرفه‌ای  را با نیاز بازار بازبینی کنیم. در این تغییرات، بازبینی‌هایی را در گواهینامه‌ها خواهیم داشت که آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
راه‌اندازی مراکز مربوط به MBA
وی به مراکز مربوط به MBA اشاره کرد و افزود: اکنون جذب دانش‌پذیر در دانشگاه علامه طباطبایی، خوارزمی و مرکز مدیریت صنعتی انجام می‌شود، در این زمینه دانشگاه الزهرا تقاضایی داشته که مدارک را در اختیار آنها قرار دادیم تا شاهد برگزاری این دوره‌ها در این مراکز باشیم.
اسکندری اظهار داشت: موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۲ مرکز در تهران و نیز دو مرکز در شهرستان انجام شده تا این چهار در کار دیگر مراکز به برگزاری دوره MBA بپردازند.
تاکید رییس جمهور به حوزه بازار سرمایه
مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور به بازار سرمایه و نیز شنیده شدن صدای مردم، در پایان سال گذشته موفق به راه‌اندازی یک مرکز شدیم که طی دوره سه ماهه نحوه پاسخگویی را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: این مرکز تماس با قابلیت پاسخگویی سه میلیون مردم راه‌اندازی شد که بر اساس نیاز بازار این قابلیت وجود دارد که تعداد در نظر گرفته شده را افزایش دهیم.
اسکندری بیان کرد: امکان گزارش تخلفات احتمالی به ناظر بازار و نیز پیگیری نهادهای مالی نسبت به درخواست‌ها در این مرکز تماس وجود دارد.

http://tejaratava.ir/?p=59545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.