• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

رئیس جمهوری ۹ طرح صنعت برق مازندران را افتتاح کرد

  • کد خبر : 10507
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
رئیس جمهوری ۹ طرح صنعت برق مازندران را افتتاح کرد

نوشهر – تجارت آوا – ۹ طرح صنعت برق به همراه آب‌رسانی به ۵۷ روستای مازندران امروز پنجشنبه همزمان با سی‌وچهارمین هفته پویش ” هرهفته_الف_ب_ایران ” با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، از تعداد ۹ طرح صنعت برق ، پنج طرح نیروگاهی در مقیاس کوچک در شهرهای چمستان نور ، بندر امیر آباد ، گتاب بابل و بابلسر و بقیه نیز شامل نصب ترانس دوم پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت نوشهر به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و خطوط ۶۳کیلوولت ارتباطی ، افزایش ظرفیت پست انتقال دریاسر از ۲۵۰ مگاوات آمپر به ۳۶۰ مگاولت آمپر با جایگزینی ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۸۰ مگاولت آمپر ، طرح  جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی  ۶۳ کیلوولت موجود خط دریاسر- فریدونکنار به طول هفت کیلومتر و احداث یک بی ۶۳ کیلوولت و تکمیل ضلع چهارم آرایش مربع پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت ” علمده ” بوده است.

برای ساخت و تکمیل این طرح ها در مجموع هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید با رویکرد زیست محیطی و تولید انرژی پاک است که در استان های شمالی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس مطالعات انجام شده تا سال ۱۴۰۳ برای تامین یکهزار مگاوات برق ، ۴۰ نیروگاه ۲۵ مگاواتی باید در این استان ها ایجاد شود.

کاهش آلودگی بالاتر از عدد استاندارد نسبت به نیروگاه های بزرگ ،حفظ زمین های طبیعی و کشاورزی، کاهش مصرف گاز برای چرخاندن ژنراتورها درحد نیاز به گاز خانگی، تولید و مصرف در محل و نیاز به سرمایه گذاری اندک از مزیت های نیروگاه های مقیاس کوچک است.

با بهره برداری از این پنج نیروگاه ۶۲ مگاوات برق تولید می شود.

طرح آبرسانی به ۵۷ روستای مازندران

همچنین همزمان با افتتاح طرح صنعت برق مازندران، آبرسانی به ۵۷ روستای استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۶۰۱ میلیارد ریال با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از ۳۲ پروژه آبرسانی در استان مازندران تعداد ۱۰۶ هزار و ۳۰ خانوار با جمعیت ۳۲ هزار  و ۶۶۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

برای اجرای طرح آبرسانی به این روستاها ، ۸۷.۵ کیلومتر خطوط انتقال، ۷۵.۷ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع، ۱۲۷.۴ کیلومتر توسعه شبکه توزیع انجام شده است.

در این آئین که در بخش چمستان شهرستان نور برگزار شد، حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.

http://tejaratava.ir/?p=10507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.