• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

ذوب آهن اصفهان ، با ۵۶ سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است

  • کد خبر : 43592
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
ذوب آهن اصفهان ، با ۵۶ سال تجربه ، کارخانه ای مدرن است

علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت به مناسبت ۲۳ دی ماه روز تاسیس ذوب آهن اصفهان در گفتگو با سیمای استانی مرکز اصفهان تولیدات و اقدامات این مجتمع عظیم صنعتی طی نیم ‌قرن فعالیت این شرکت را تشریح کرد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، وی ذوب آهن اصفهان را دانشگاه کاربردی واقعی در عرصه صنعت عنوان کرد و گفت: تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان که در سایر صنایع منشأ اثر هستند در ذوب آهن اصفهان آموزش دیده و از تجربه‌ها و رهیافت های خود در این شرکت بزرگ برای احداث سایر صنایع بهره برده اند.  رضوانیان با بیان این که ۲۳ دی‌ماه جاری مراسم بزرگداشت پنجاه و ششمین سال روز تاسیس و همچنین۵۰ سالگی تولید ذوب آهن اصفهان برگزار خواهد شد افزود: در طی این ۵۰ سال علاوه بر توسعه بخش هایی که منجر به افزایش تولیدات شده است، تجهیزات و تکنولوژی قسمت های مختلف نیز مطابق با استانداردها به روزرسانی و مدرن شده به نوعی که امروز ذوب آهن اصفهان از لحاظ تجهیزات و تکنولوژی یک کارخانه به روز و مدرن محسوب می شود.
وی به افزایش تولید محصولات مختلف این شرکت طی ۹ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که ذوب آهن اصفهان بتواند تا پایان سال جاری با دستیابی به تولید حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن چدن مذاب ، رکورد جدیدی در تولید سالانه ثبت نماید.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت، استراتژی ذوب آهن اصفهان را تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر عنوان و تصریح کرد: طراحی و تولید انواع ریل و متعلقات آن و تیرآهن های بال پهن نیز در همین راستا انجام می‌شود.
 رضوانیان به کیفیت محصولات شرکت نیز پرداخت و گفت: تمام محصولات ذوب آهن تحت استانداردهای جهانی و ملی تولید می‌شود که صادرات محصولات به کشورهای اروپایی و آسیایی گواه بر این ادعا می باشد. وی گفت: برای رقابت در عرصه جهانی باید حد الامکان هزینه های تولید را کاهش داد تا با قیمت تمام شده مناسب ، جذب و نگهداری مشتریان در بازار امکان پذیر باشد.
رضوانیان توسعه را نشانه چابکی و به روزرسانی شرکت‌ها در هزاره سوم دانست و گفت: توسعه باید به صورت هوشمندانه انجام شود تا محصولات مورد نیاز را تولید و به بازار عرضه کنیم.
وی  به مباحث زیست محیطی ذوب آهن نیز پرداخت و گفت: اولین مسئله برای کنترل آلاینده ها در ذوب آهن اصفهان این است که کارکنان این شرکت باید در فضای سالم و بدون آلودگی کارکنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت افزود: الان در باتری ها آلایندگی نداریم و در بخش‌های دیگر تولیدی نیز آلایندگی و مسائل زیست محیطی کنترل شده است و با تکمیل پروژه‌های زیست‌محیطی به حد نرمال و استانداردهای لازم در این زمینه دست خواهیم یافت. رضوانیان با اشاره به مدیریت مصرف آب در ذوب آهن اصفهان، گفت: این شرکت با به روزرسانی تکنولوژی های خط تولید و تسریع در اجرای پروژه‌های پساب خریداری شده، مشکل کمبود آب برای تولید را برطرف می‌کند.

http://tejaratava.ir/?p=43592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.