• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

ذخایر معدن مس جانجا با توسعه اکتشافات، افزایش می یابد

  • کد خبر : 55661
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
ذخایر معدن مس جانجا با توسعه اکتشافات، افزایش می یابد

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: معدن مس-طلا جانجا دارای بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی است که پیش بینی می شود با توسعه اکتشافات در منطقه، ذخیره احتمالی آن به یک میلیارد تن برسد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری که امروز در چهارمین نشست صمیمانه رسانه ای (یک ماه اخیر)، با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: با فعال شدن معدن جانجا در سیستان و بلوچستان، بخش خصوصی فعالیت خود را در معادن اطراف توسعه بخشیده و آینده ای پررونق در انتظار آن مناطق است.

وی گفت: بر اساس تعهد سرمایه گذار طی پنج سال آتی با احداث کارخانه تولید کنسانتره مس (ظرفیت سالانه حداقل ۱۳۰هزار تن) و ایجاد صنایع پایین دستی، شرایط برای رشد تولید و اشتغالزایی در این منطقه فراهم خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تامین امنیت، توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه برای مردم منطقه یکی از اثرات اجرای طرح مس جانجا است که در کنار توسعه معدن و احداث واحدهای فراوری صورت می گیرد.

رونمایی از نخستین نیروگاه برق در تابستان
جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهم نامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق برای صنایع و معادن گفت: نیروگاه شهید باکری سمنان نخستین واحد از این تفاهم نامه است که با همکاری و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنایع معدنی، تابستان سال جاری وارد مدار تولید می شود.

جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به ارزش ۷٫۲ میلیارد دلار
رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: واگذاری استخراج و فروش به بخش خصوصی و نظارت دولتی، رویکرد است که در این حوزه شاهد آن هستیم.
جعفری ادامه داد: جذب ۷٫۲ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی و تکمیل ۲٫۵ میلیارد دلار از این رقم با اشتغالزایی بیش از ۷ هزار نفر، حاکی از همکاری دولت و بخش خصوصی است.

رویکرد ایمیدرو؛ تسهیل گری، سرمایه گذاری و هدایت گری توسعه
به گفته جعفری، پیش از این ایمیدرو با ایجاد شرکت های مختلف، عهده دار صفر تا صد امور مربوط به صنایع مختلف معدن و صنایع معدنی می کرد اما با اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی، رویکرد ایمیدرو به بسترسازی، تسهیل گری، راهبری سرمایه گذاری و توسعه معطوف شده است.
وی افزود: طرح های نیمه تمام مربوط به بخش خصوصی است اما بر حسب سیاست توسعه ای و حمایتی ایمیدرو، طرح های نیمه تمام مورد پایش قرار گرفت و با جذب مشاور، به دنبال رفع معضلات این مجموعه ها هستیم.

http://tejaratava.ir/?p=55661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.