• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه دانا

  • کد خبر : 87141
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه دانا
در راستای افزایش همکاری‌های مشترک، رئیس پژوهشکده بیمه با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت بیمه دانا در محل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این دیدار که روز دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر رضا جعفری مدیرعامل شرکت بیمه دانا، مدیران ارشد پژوهشکده بیمه، مدیران فنی و اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه دانا به میزبانی شرکت بیمه دانا برگزار شد، رئیس پژوهشکده بیمه با قدردانی از تلاش‌های شرکت بیمه دانا در طراحی چارچوب عملیاتی تکافل و ارائه محصولات تکافل خانواده در کشور قدردانی کرد و افزود، تاخیر در اجرای تکافل در صنعت بیمه کشور با وجود بانکداری اسلامی، موجب شده تا در این حوزه حدود ۴۰ سال از کشورهای مالزی، بحرین، امارات متحده عربی و عربستان که اولین مجریان تکافل هستند عقب بمانیم. با این حال، اکنون تلاش شرکت‌های بیمه در این زمینه به ثمر نشسته و ارائه محصولات تکافل در کشور آغاز گردیده است.
دکتر عسگری با اشاره به استقبال رئیس جمهور از گسترش ارتباطات بین‌المللی و اجرایی‌سازی تکافل در صنعت بیمه کشور به دلیل نزدیکی بیشتر تکافل با عدالت در مقایسه با بیمه رایج، از تکافل به عنوان پنجره ورود صنعت بیمه به عرصه بین‌المللی یاد کرد و افزود؛ در حال حاضر ارتباطات بین‌المللی مناسبی با کشورهای امارات و بحرین برقرار و همکاری با دانشگاه‌های بزرگ دنیا در قالب امضای تفاهم‌نامه آغاز گردیده است. ارتباط با نمایندگان حوزه مالی کشور سوریه نیز در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.
وی با تشریح ظرفیت‌های بالقوه بازار بیمه و تکافل کشورهای منطقه نظیر سوریه و عراق بر لزوم ورود به این بازارها و پیشی گرفتن از رقبا تاکید و خاطر نشان کرد، شرکت بیمه دانا به عنوان یکی از پیشتازان در اجرایی سازی تکافل در کشور می‌تواند با ارائه تکافل در کشورهای همسایه در قالب پنجره تکافل و تاسیس شرکت تکافل، در این زمینه نیز به مثابه الگویی برای سایر شرکت‌های بیمه عمل نماید.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین از برگزاری سلسله وبینارهای تکافل در قالب ۱۰ وبینار با فاصله رمانی دو هفته یک بار خبرداد و افزود، در اولین جلسه از مجموعه وبینارهای تکافل که روز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، موضوع «حاکمیت شریعت در عملیات‌های تکافل مالزی؛ درس‌هایی برای اجرایی‌سازی تکافل در ایران» توسط دکتر حفیظه بنت هارون رئیس اداره شریعت شرکت تکافل مالزی برهاد، به زبان انگلیسی و با امکان ترجمه همزمان ارائه می‌گردد.
دکتر عسگری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر تمرکز همزمان فعالیت‌های پژوهشکده بیمه بر بیمه‌های رایج و تکافل تصریح کرد؛ تلاش پژوهشکده بیمه تا قانونی سازی تکافل و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد داشت.
در ادامه این نشست، دکتر جعفری با قدردانی از پیگیری‌های پژوهشکده بیمه در راستای اجرای تکافل در صنعت بیمه کشور به معرفی دپارتمان تکافل شرکت بیمه دانا و فعالیت‌های اجرایی آن پرداخت و گفت: فاز اول اجرای تکافل در شرکت بیمه دانا در قالب ارائه محصول تکافلی، از ابتدای سال ۱۴۰۱ با استفاده از رهنمودهای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و تامین زیرساخت‌های درون سازمانی شرکت بیمه دانا آغاز گردید. دکتر جعفری تصریح کرد دپارتمان تکافل شرکت بیمه دانا، فعالیت خود را با ارائه محصولات تکافل خانواده آغاز کرده و تا کنون بالغ بر ۷۰۰ فقره تکافل خانواده به فروش رسانده است. پوشش‌های تکافل عمومی نیز در فاز بعد ارائه خواهند شد.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا از استقرار کارشناسان حوزه تکافل در هر یک از استان‌ها و شعب شرکت بیمه دانا خبر داد و افزود برنامه‌ریزی جهت ارائه آموزش‌های لازم مرتبط با تکافل به فعالان این حوزه ارائه خواهد شد و روند تجهیز سرمایه انسانی این شرکت نیز تا تسلط کامل کلیه نمایندگان بر موضوع تکافل ادامه خواهد داشت.
وی با تشریح شبکه فروش و بیمه‌شدگان این شرکت خاطرنشان کرد، با برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، در آینده نزدیک ۳۰۰ نماینده تکافل با تمرکز بر استان‌های شرقی و اهل تسنن خواهیم داشت و عرضه پوشش خطر فوت کارمندان دولت نیز در دستور کار شرکت بیمه دانا قرار گرفته است.
دکتر جعفری در پایان، آمادگی کامل شرکت بیمه دانا را در راستای همکاری با پروهشکده بیمه به عنوان پشتوانه علمی صنعت اعلام کرد.
گفتنی است، در این نشست مدیران فنی شرکت بیمه دانا نقطه نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود از پژوهشکده بیمه در راستای پشتیبانی علمی و اجرایی از ارائه محصولات تکافلی را ارائه کردند.

http://tejaratava.ir/?p=87141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.