• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

دولت سیزدهم با حذف رانت به کاهش تورم کمک کرده است

  • کد خبر : 43147
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
دولت سیزدهم با حذف رانت به کاهش تورم کمک کرده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد: دولت سیزدهم با اصلاحِ ساز و کارها و حذف فساد و رانت توانسته به کاهش تورم کمک کند.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از ایرنا، سید رضا فاطمی امین روز چهارشنبه در آیین اجتماع ۶ هزار نفری کارگران استان تهران که در حرم مطهر امام راحل به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه تولیدکنندگان، از شهریور ماه تا آذر ماه امسال حدود ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: تورم نقطه به نقطه مصرف کننده نیز در این چهار ماه حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وزیر صمت با بیان اینکه تورم ۲۵ درصدی چهار سال گذشته، در کشور بی سابقه است گفت: کاهش تورم نقطه به نقطه در شرایطی به وجود آمده که قیمت دلار افزایش داشته و این تورم ها زندگی و معیشت مردم را با مشکلات فراوانی روبرو کرده ولی دولت به سرعت در حال اصلاح امور و روندها است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۰ طرح مختلف برای اصلاح امور در این وزارتخانه ارایه شده که درصورت اجرای مناسب آنها شاهد تحولات زیادی در کشور خواهیم بود.

فاطمی امین اضافه کرد: همچنین ۲۵ برنامه برای مدیریت قیمت کالاهای پایه مانند فولاد و سیمان طراحی شده است که جلوی فساد، رانت و سهمیه برای افراد خاص را از بین می برد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت و معدن داری ظرفیت های بی نظیری است که اگر هوشمندانه، با اراده و با همدلی حرکت کنیم به سرعت از این وضعیت خارج خواهیم شد.

فاطمی امین در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه قیمت میلگرد از ۱۸ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان و قیمت ورق فولاد از ۲۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است، افزود: این کاهش قیمت ها در شرایط تورم و افزایش قیمت دلار رخ داده است.

این مسئول یادآور شد: خوشبختانه در تیم اقتصادی دولت هماهنگی خوبی وجود دارد که اگر با هوشمندی، خلاقیت و اراده همراه باشد شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

وزیر صمت با اشاره به برخی از فرازهای وصیتنامه شهید سلیمانی که در آن بیان شده جمهوری اسلامی در بهترین شرایط موجود قرار دارد، خاطرنشان کرد: درست است که امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور را فراگرفته است ولی روندهای خوبی در حال انجام است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با نگاه به اقدامات در حال انجام و صورت گرفته به همه ملت ایران توصیه نگاه امیدوارانه به مسائل را دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید کرده اند.

در پایان مراسم از خانواده های شهیدان وحید زمانی نیا، هادی طارمی، شهروز مظهری نیا، حجت الاسلام علی تمامزاده و خانواده باقیانی که سه شهید تقدیم کرده است تجلیل شد.

در این آیین همچنین ۱۰ هزار بسته معیشتی آماد شده بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=43147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.