• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان:

دریافت ۵ پروانه اکتشاف معدنی در استان خراسان رضوی

  • کد خبر : 83099
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
دریافت ۵ پروانه اکتشاف معدنی در استان خراسان رضوی

مدیر مجتمع معدنی خراسان در رابطه با شروع فعالیت های اکتشافی در استان خراسان رضوی گفت: با شروع این فعالیت ها و در گام نخست، با اخذ ۵ فقره پروانه اکتشاف در محدوده‌های اولویت‌دار استان خراسان رضوی، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت انجام اکتشافات تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان با اشاره به آغاز فعالیت‌های اکتشافی در استان خراسان رضوی از مرداد ماه سال گذشته، توضیح داد: از همان ابتدا فعالیت‌های اکتشافی در مناطق مختلف این استان، اعم از محدوده‌های امیدبخش پهنه گناباد- بجستان، سبزوار- جغتای، سنگان و کرومیت‌های تربت حیدریه در دستور کار جدی مجتمع قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا از آذر ماه ۱۴۰۱ فعالیت‌های اجرایی جهت انجام اکتشافات تکمیلی در محدوده‌های اولویت‌دار پهنه گناباد – بجستان (شامل محدوده‌های چاه مسی، کلاته آهنی، چیلار، کلاته رود گز و بی بی غیبی) در دستور کار قرار گرفته و نسبت به انجام جاده سازی‌های مورد نیاز، حفر ترانشه‌های اکتشافی و احداث سکوسازی‌های لازم جهت اجرای حفاری‌های اکتشافی در محدوده‌های یاد شده اقدامات لازم انجام شد.

به گفته وی تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵۰ متر حفاری مغزه گیری در این محدوده‌ها اجرایی شد که پس از دریافت نتایج اولیه اکتشافات، روند فعالیت‌های اکتشافی در این محدوده‌ها ادامه دارد.

جلالیان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در سه ماهه اول سال جاری، ۱۴ فقره پروانه اکتشاف دیگر در سطح استان خراسان رضوی شامل ۳ فقره پروانه اکتشاف به نام‌های زوزن، خلط آباد جنوبی و خلط آباد شمالی حاصل خروجی مطالعات پهنه اکتشافی سنگان، ۴ فقره پروانه اکتشاف به نام‌های عنبرستان، نوده، منیدر – فریمان و زعفرانیه از اولویت‌های پهنه سبزوار – جغتای و ۷ فقره پروانه اکتشاف کرومیت در منطقه تربت حیدریه – رباط سفید، دریافت و عملیات اکتشافی در محدوده‌های اشاره شده، آغاز شود.

مدیر مجتمع معدنی خراسان تصریح کرد: جهت تسریع در روند اکتشافات استان علاوه بر انتخاب مشاور ذیصلاح در امور اکتشاف و انتخاب پیمانکار حفاری تلاش بر این است تا با سرعت بیشتری پیگیری‌ها و نظارت‌های لازم در راستای تحقق اهداف شرکت در منطقه انجام شود.

http://tejaratava.ir/?p=83099

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.