• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

خواهش می کنم دستگاه‌های دولتی زمین مازاد را به وزارت راه بدهند

  • کد خبر : 42748
  • ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
خواهش می کنم دستگاه‌های دولتی زمین مازاد را به وزارت راه بدهند

وزیر راه و شهرسازی گفت: خواهش من این است که مجموعه‌هایی که زمین‌های مازاد در اختیار دارند، آنها را بازگردانند.

به گزارش خبرگزارری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جریان سفر به استان قم و در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ضمن تشکر از مجموعه استان قم گفت: امروز عملیات اجرایی احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان قم آغاز شد که می‌تواند برای مردم، به خصوص جوانان و کسانی که مسکن ندارند ایجاد امید و آرامش کند. امروز بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را هزینه اجاره خانه تشکیل می‌دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا پایان دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب خانه کنیم.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند. استان قم جزو استان‌های پیشرو در شروع نهضت ملی مسکن است. اکنون سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده، پیشی گرفته است. بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان احداث می‌شود و انشاالله بتوانیم گام بعدی را در سال‌های آتی شروع کنیم.

قاسمی گفت: امروز با اقداماتی نظیر الحاق زمین به شهر، برای حدود ۵۰ درصد تعداد ثبت نام‌ها در قم زمین تأمین شده است. بیش از ۸۹ هزار نفر در قم ثبت نام کرده‌اند و این تعداد افزایش خواهد یافت. زمین‌های زیادی در شهر هست که نیاز به الحاق ندارد و می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد. این زمین‌ها اکنون در اختیار نهادها و موسساتی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظفند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت و ساز، این زمین‌ها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده شود.

وی افزود: خواهش من این است که مجموعه‌هایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آنها را بازگردانند. اکنون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت. حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این مؤسسات قرار دارد که سهم استان در فاز دوم باید از همین زمین‌ها تأمین شود.

http://tejaratava.ir/?p=42748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.