• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
3

خرید آنلاین سیمان از انبار ۲۱ شرکت فراهم شد

  • کد خبر : 39850
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
خرید آنلاین سیمان از انبار ۲۱ شرکت فراهم شد

با پذیرش انبار شرکت سیمان کردستان در بازار گواهی سپرده بورس کالا، مشتریان خرد از هفته آینده امکان خرید سیمان با کد سهامداری و به صورت آنلاین را برای موجودی انبار ۲۱ شرکت سیمانی پیدا می کنند.

به گزارش «کالاخبر»؛ براساس اطلاعیه مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، انبار این شرکت فعال شده و نماد معاملاتی آن جهت انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده کالایی به روش گشایش و با استفاده از سازوکار حراج تک قیمتی از روز دوشنبه هفته پیش رو ۱۵ آذر ماه گشایش یافته و آماده انجام معاملات می شود.

بورس کالا در هفته های اخیر از گشایش انبارها و نمادهای معاملاتی سیمان تیپ ۲ (کیسه ۵۰ کیلوگرمی) شرکت های سیمان فارس، صوفیان، ارومیه، فارس نو، خاش، شاهرود، زنجان، خوزستان، غرب، دورود، تهران، خزر، بجنورد، ساوه، قاین، شرق، ماهان کرمان، غرب آسیا، کویر کاشان و زاوه تربت جهت انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده سیمان خبر داده بود.

استقبال خریداران از اوراق سیمانی

بررسی های آماری نشان می دهد از ابتدای راه اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان به تاریخ ۹ آبان ماه در مجموع ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۱۷ هزار و ۹۹۰ تن مورد معامله قرار گرفت.

جزییات معاملات گواهی سپرده سیمان

برای انجام معاملات گواهی سپرده سیمان، حداقل و حداکثر خرید ۱۰ تا ۱۰۰ تن بوده و هر گواهی سپرده سیمان معادل یک کیلوگرم سیمان است. به این ترتیب هر فردی که تمایل به خرید دارد باید حداقل ۱۰ هزار گواهی معادل ۱۰ تن سیمان و حداکثر ۱۰۰ هزار گواهی معادل ۱۰۰ تن سیمان تیپ ۲ پاکتی سفارش خرید ثبت کند. هر نماد نیز امکان خرید بیشتر از ۱۰۰ تن را ندارد و انجام معاملات در این روش با همان کد سهامداری مقدور است.

مبنای قیمتی در این روش قیمت روز قبل سیمان در بازار فیزیکی بورس کالاست که با محدوده نوسان مثبت و منفی ۳ درصد در بازار گواهی کشف می شود.

معاملات گواهی سپرده سیمان که در روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام می شود از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۳:۳۰ به صورت پیش گشایش انجام و پس از آن، معاملات به صورت تک قیمتی و ناپیوسته انجام می شود؛ به این معنی که خریدار تا دو هفته مهلت دارد محصول را از انبار کارخانه تحویل بگیرد.

خریداران باید بدانند که گواهی سپرده سیمان بازار ثانویه ندارد و مانند سایر گواهی سپرده های کالایی که معاملات در آنها به صورت پیوسته است، نمی باشد و کسانی که خرید سیمان انجام داده اند حتما باید نسبت به تحویل از فروشنده و حمل سیمان اقدام کنند. سیمان در نظر گرفته شده در این روش از نوع تیپ ۲ و در بسته بندی های ۵۰ کیلوگرمی است.

http://tejaratava.ir/?p=39850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.