• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

حمایت فرمانداری نور از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری

  • کد خبر : 65152
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
حمایت فرمانداری نور از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری
فرماندار شهرستان نور گفت: فرمانداری سرمایه گذارانی که قصد اجرای پروژه های گردشگری را دارند در مقام تسهیل کننده امور اجرایی و اخذ مجوزهای لازم حمایت کرده و شرایط را برای اجرای برنامه های صنعت گردشگری فراهم می کند.


به گزارش تجارت آوا، مهندس احمد توکلی در نشست خبری بین المللی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان مازندران که روز دوشنبه ۱۲ مهرماه در محل فرمانداری شهرستان نور مازندران برگزار شد، گفت: فرماندار نور با تاکید بر پالایش سرمایه گذارانی که قصد اجرای پروژه های گردشگری را دارند در مقام تسهیل کننده امور اجرایی هرجا که لازم باشد از سرمایه گذار برای اخذ مجوزهای لازم حمایت کرده و شرایط را برای اجرای برنامه های صنعت گردشگری کشور فراهم می کند.
طبق تفاهمنامه منعقد شده با دانشگاه آزاد اسلامی، به زودی نخستین هنرستان گردشگری در کشور در شهرستان نور آغاز به فعالیت خواهد کرد.
وی با تاکید بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با تمامی پتانسیل و نیز جنبه های صنعت گردشگری در دوران تحصیلی، گفت: مهم ترین هدف از راه اندازی این هنرستان، آموزش اصول صنعت گردشگری و نیز فعالیت های صورت گرفته یا در دست اقدام فعالان این صنف است به طوری که مفاهیم کامل در این صنعت به همراه آشنایی با تجارت متخصصان و فعالان صنعت توریسم اعم از داخلی و خارجی برای متقاضیان آموزش داده خواهد شد تا علاقه مندان بتوانند برای ادامه تحصیل این رشته در دانشگاه با تمامی ظرفیت ها و پتانسیل صنعت گردشگری کشورمان به خوبی آشنا شوند.
فرماندار نور مازندران بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان با وجود ظرفیت های فراوان آن تاکید کرد و گفت: در مقایسه صنعت گردشگری ایران با کشورهای دیگر در می یابیم که ایران از قابلیت های بیشماری در حوزه گردشگری برخوردار است اما نتوانسته از آن ها بهره برداری کند در حالی که کشورهای دیگر شاید با تنها نیمی از ظرفیت های موجود در ایران توانسته اند به رشد قابل توجهی در این حوزه دست پیدا کنند.
وی با بیان آن که تمرکز بر روی یکی از جنبه های گردشگری در هر استان موجب بالندگی آن می شود تصریح کرد: یکی از مقولاتی که در این استان مورد توجه استاندار و نیز تیم اجرایی آن قرار گرفته است، توجه به سرمایه گذار است و در صورتی که سرمایه گذار از توان لازم برای اجرای پروژه های گردشگری برخوردار باشد امکانات و تسهیلات لازم برای اجرای آن در اختیارش قرار داده خواهد شد.
توکلی با اشاره به آن که سرمایه گذار باید حداقل دانش فنی برای اجرای پروژه های گردشگری را داشته باشد، یادآور شد: خیلی افراد با مراجعه به استانداری یا فرمانداری خودشان را سرمایه گذار معرفی می کنند اما در واقع اصول ابتدایی سرمایه گذاری در یک پروژه را نه تنها در اختیار ندارند بلکه از قدرت اجرایی لازم برای بهره برداری آن نیز برخوردار نیستند.
وی همچنین تصریح کرد: به بیان دیگر سرمایه گذار علاوه بر داشتن سرمایه و نیز دانش فنی، باید چشم انداز لازم برای اجرای پروژه گردشگری را نیز داشته باشد ضمن آن که زیرساخت لازم برای حضور گردشگر نیز باید فراهم شود.
وی همچنین اظهار داشت: این در حالی است که تاکنون به دلایل مختلف، برنامه مشخص و مدونی برای سرمایه گذارانی که قصد ورود به حوزه گردشگری را داشتند وجود نداشته و به همین دلیل، برخی سرمایه گذاران دچار سردرگمی شده بودند که امیدواریم با اقدامات در دست اجرا، بتوان پروژه های بیشتری را اجرا کرد.
توکلی با اشاره به ظرفیت های شهرستان نور برای پذیرش گردشگر، به طرح های در دست اجرای در این نقطه از ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر طرح ساماندهی سواحل در دستور کار شهرستان نور قرار دارد که از این مقدار حدود ۶ کیلومتر آن اجرا و تکمیل شده است به طوری که این اقدام یکی از طرح های شهرستانی محسوب می شود.
وی همچنین یادآور شد: در خصوص پارک های جنگلی رویان و ایزدشهر نیز اقدامات خوبی انجام گرفته و پروژه های مهمی در دست اجرا است.
فرماندار نور با تاکید بر پالایش سرمایه گذارانی که قصد اجرای پروژه های گردشگری را دارند تصریح کرد: فرمانداری در مقام تسهیل کننده امور اجرایی هرجا که لازم باشد از سرمایه گذار برای اخذ مجوزهای لازم حمایت کرده و شرایط را برای اجرای برنامه های صنعت گردشگری کشور فراهم می کند.

http://tejaratava.ir/?p=65152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.