• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
0

حمایت ایدرو از استقرار پلتفرم های نوآورانه در صنایع کشور

  • کد خبر : 56727
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
حمایت ایدرو از استقرار پلتفرم های نوآورانه  در صنایع کشور

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو در نشست هم اندیشی با شرکت های دانش بنیان و فناور اعلام کرد : سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از استقرار پلتفرم های نوآورانه با هدف ارتقای قابلیت دانش فنی و توان رقابت پذیری تولید ملی حمایت می کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایدرونیوز، علی نبوی در این نشست  سازمان های توسعه ای را از ارکان اثر گذار در قانون جهش تولید دانش بنیان عنوان  و تصریح کرد : براساس این قانون سازمان های توسعه ای همانند ایدرو مجازند در طرح های فناورانه به صورت مستقیم یا از طریق بازار سرمایه و یا به صورت غیر مستقیم از طریق عاملیت صندوق های نوآوری و شکوفایی و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و در جهارچوب  اصل ۴۴  قانون اساسی سرمایه گذاری کند.
نبوی دستیابی به نقش محوری در توسعه متوازن ، نوسازی صنایع  کشور ، توسعه سرمایه های انسانی و سازمان  در بنگاه های صنعتی ، شتاب بخشی به توسعه صنایع پیشرفته و پیشران را  از اهداف کلان ایدرو   برشمرد و افزود : ایدرو می تواند با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و نوآور برای  عملیاتی کردن   این موارد اقدام کند.
معاون وزیر صمت  همچنین ایجاد صندوق پژوهش و فناوری خطر پذیر را از برنامه های در دست اقدام  سازمان گسترش عنوان کرد که می تواند مشوق ها و انگیزه های لازم  را برای تحقق ارتقای تولید دانش بنیان  فراهم سازد .
نبوی با اشاره به ماهیت توسعه‌ای ایدرو و اقداماتی  که این سازمان تاکنون در حوزه صنایع پیشرفته  انجام داده، گفت : وجود قوانین دست و پاگیر در خصوص سرمایه‌گذاری باعث شده سرمایه گذاری در این حوزه بسیار محدود باشد و این امر منجر به کندی توسعه صنعت دانش بنیان شود .
وی  با اشاره به تحولات سریع  و رشد فزاینده تکنولوژی  در حوزه  صنایع پیشرفته  تاکید کرد : سرمایه‌گذاری بر روی صنایع پیشرفته باید سازوکاری بسیار چابک داشته باشد و سریعا به مرحله اجرا برسد ، اما روندهای تکلیفی در مسیر سرمایه گذاری ایدرو  زمانبر است که امیدواریم با حمایت و توجه ویژه ارکان حاکمیت  بتوانیم روند سرمایه‌گذاری در صنایع پیشرفته را تسهیل کنیم .
معاون صنایع پیشرفته  سازمان گسترش  نیز در این  هم اندیشی  با  اشاره به اینکه این سازمان در دهه ۸۰ و ۹۰  تنها بازیگر عرصه دانش بنیان بود ، گفت :  اساس کار  ایدرو  تجاری سازی  ایده ها و دستاوردهای علمی شرکت های دانش بنیان است و در این خصوص  بر ۲ محور  فراهم کردن زیر ساخت تجاری سازی و  بهم رسانی شرکت های دانش بنیان و نیازهای فناورانه واحد های تولیدی متمرکز  شده ایم .
حمید بازارگان یکی از موارد مهم در اکوسیستم دانش‌بنیان را  مقوله صادرات  دانست وگفت : شرکت‌های دانش‌بنیان عموما متشکل از تیم‌های فنی بوده و معمولا در حوزه بازرگانی و صادرات خلا  دارند و ایدرو با توجه به اعتبار بالای بین‌المللی ، می‌تواند با نقش‌آفرینی و اطمینان بخشی به طرف خارجی  به  توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند..
بازارگان همچنین  استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه های کلان  را اقدام دیگری دانست که با توجه به تجربه سازمان گسترش در اجرای طرح‌های کلان به صورت کنسرسیومی، ایدرو می‌تواند چنین نقشی را ایفا نماید.
در این نشست  هم چنین  شماری از مدیران شرکت های دانش بنیان  و فعالان عرصه صنعت و فناوری مشکلات  ، چالش ها  ، پیشنهادها و انتظارات خود را مطرح کردند.

http://tejaratava.ir/?p=56727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.