• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

حذف راه‌های پرخطر در اردبیل/کتابچه راهبری کاهش تصادف تدوین می‌شود

  • کد خبر : 38476
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
حذف راه‌های پرخطر در اردبیل/کتابچه راهبری کاهش تصادف تدوین می‌شود

اردبیل-سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: باید برنامه ریزی های لازم برای شناسایی و حذف جاده‌های پرخطر که تصادفات رخ به رخ در آن واقع می‌شود، انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: سرعت در توسعه بزرگراه‌ها با حفظ کیفیت کار باید انجام شود و در این خصوص همکاری و همگرایی دستگاه‌ها لازم است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل، استانی گردشگر پذیر بوده، توجه به توسعه راه‌های استاندارد را در ایجاد رغبت برای گردشگران با اهمیت دانست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: علل تصادفات در محورهای اصلی چه در داخل استان و چه خارج استان با همکاری پلیس راه تحقیق و آسیب شناسی و نقش دستگاه‌ها در کاری که باید انجام دهند، مشخص شود.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: همچنین ایمن سازی راه‌های فرعی و روستایی برای کاهش تصادفات در این مسیرها نیز موضوعی است که برای اجرای آن باید برنامه ریزی های اساسی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش آگاه‌سازی برای جلوگیری از تصادفات اشاره کرد و همکاری رسانه‌ها در اطلاع رسانی از قوانین و فرهنگ راهنمایی و رانندگی را مهم ارزیابی کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: نقش رسانه‌ها در راستای کنترل تصادفات بیش از ۷۰ درصد بوده و باید از ظرفیت‌های رسانه‌های مختلف اعم از مکتوب و مجازی و رسانه ملی در این خصوص استفاده شود.

وی با تاکید بر تدوین کتابچه راهبری کاهش تصادفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تصریح کرد: این کتابچه نقشه راه تمامی دستگاه‌ها خواهد بود و لازم است مدیران و کارشناسان مرتبط نظرات کارشناسی خود را برای تدوین این کتابچه ارائه کنند.

http://tejaratava.ir/?p=38476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.