• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو آغاز بکار کرد

  • کد خبر : 10989
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو آغاز بکار کرد

تهران – تجارت آوا – جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو امروز با حضور وزیر نیرو آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، جشنواره پژوهش و فناوری مجازی نیرو با اختصاص ۱۴۰ غرفه مجازی به شرکت های دانش بنیان در محل پژوهشگاه نیرو از امروز فعالیت رسمی خود را شروع کرد.

کریدور پژوهش و فناوری یکی از بخش های این جشنواره مجازی است. جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادرتخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی درحال برگزاری است.

امروز در بخش پروژه‌های ساز و کاری، نخستین پروژه “سامانه پیشرفته بازار برق ایران”  که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران و با همکاری پژوهشگران پژوهشگاه نیرو در قالب ۸ پروژه، به بهره‌برداری  رسید. ایده اصلی طراحی این سامانه، افزایش ایمنی شبکه برق با یکپارچه سازی برنامه ریزی آرایش تولید واحدهای نیروگاهی بوده است.

دومین پروژه ساز و کاری، “سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب” است که با هدف تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها، اطلاعات پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بهبود مدیریت سیلاب طراحی شده است.

پروژه دیگر سازوکاری، “سند زیست بوم نوآوری نیرو” است که به عنوان رویکردی جدید در صنعت آب و برق به دنبال هم‌سویی و هم‌افزایی همه طرح‌های نوآورانه و خلاق در این صنعت و رسیدن به یک نتیجه کاربردی و مشترک است. این رویکرد بر این اصل استوار است که همه مسیرهای پژوهشی و فناورانه بایستی بصورت یکپارچه و مشارکتی و با همکاری گسترده همه فعالان و بازیگران طی شود.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در این مراسم گفت: تا کنون ۱۷ پروژه سازو کاری از ۵۰ پروژه افتتاح شده است.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد دیگر طرح ها نیز تاپایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

http://tejaratava.ir/?p=10989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.