• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

جزییات برگشت تراکنش‌های فاقد کد شهاب/نیازی به مراجعه مشتریان نیست

  • کد خبر : 20513
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
جزییات برگشت تراکنش‌های فاقد کد شهاب/نیازی به مراجعه مشتریان نیست

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی توضیحاتی در خصوص برگشت خوردن تراکنش‌های حساب‌های بدون هویت در پایا و ساتنا پرداخت.

به گزارش ایبِنا، محمدرضا مانی یکتا، به ارایه توضیحاتی در خصوص برگشت خوردن تراکنش های حساب های بدون هویت در پایا پرداخت و گفت: محدودیت های اعمال شده از روز گذشته، بخشی از سلسله تغییراتی است که شبکه بانکی در راستای اجرای مقررات مبارزه با پولشویی متعهد به انجام آن است.

وی افزود: این تغییرات شامل کنترل هایی است که بین سامانه های تسویه ساتنا و پایا بین بانک مرکزی و بانک‌ها انجام می شود که فاز اول آن در بهمن ماه سال گذشته در ساتنا انجام شد و فاز دوم آن از ۶ اردیبهشت در پایا انجام می‌شود.

مانی یکتا ادامه داد: بر این اساس از ارسال و تبادل تراکنش هایی که فاقد شناسه شهاب باشند یعنی مشتریان ارسال کننده این تراکنش ها در شبکه بانکی شناسایی هویتی دقیق نشده باشند و اطلاعاتشان در سامانه‌های مرتبط ثبت نشده باشند جلوگیری می‌شود.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: زمانی که مشتریان نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کرده اند اطلاعات شان در سامانه نهاب بانک مرکزی ثبت و کد شهاب اخذ شده است. در حال حاضر بالغ بر ۹۸ درصد مشتریان حقیقی شبکه بانکی به طور کامل احراز هویت شده اند و در مورد سایرین نیز هماهنگی‌ها و کنترل‌های لازم لازم با بانک‌ها انجام شده و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مردم و مشتریان بانکی وجود ندارد و بانک ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

http://tejaratava.ir/?p=20513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.