• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

جزئیات و اسامی شرکت های حاضر در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران اعلام شد

  • کد خبر : 52467
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
جزئیات و اسامی شرکت های حاضر در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران اعلام شد
تا به این لحظه حضور شرکت هایی چون گروه صنعتی ماموت، گروه خودروسازی مایان، مجتمع صنعتی پلیسان، آتین خودرو دیزل، شرکت دنیای ماموت، مکث موتور، ویرا دیزل، آتین پارت افراز، رخش خودرو دیزل، گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، ایساکو، خودروسازی آذهایتکس، آرین پارس موتور، شایان دیزل، فردا موتورز، ارس خودرو دیزل (آمیکو)، امداد خودرو ایران، بهمن موتور، بهمن دیزل، آپکو، نفت بهران و مهران سرد در این نمایشگاه قطعی شده است و گفته می شود که ۱۲ تا ۱۴ محصول جدید در روزهای برگزاری چهارمین نمایشگاه خودروی تهران، به بازار کشور معرفی خواهند شد.

به گفته مدیران شهر آفتاب و مجموعه برگزاری نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱، امکان برگزاری تست درایو نیز برای خودروسازان فراهم شده و برخی شرکت ها قرار است تا محصولات جدید خود را جهت کسب تجربه رانندگی در اختیار بازدیدکنندگان بگذارند.

تا به این لحظه حضور شرکت هایی چون گروه صنعتی ماموت، گروه خودروسازی مایان، مجتمع صنعتی پلیسان، آتین خودرو دیزل، شرکت دنیای ماموت، مکث موتور، ویرا دیزل، آتین پارت افراز، رخش خودرو دیزل، گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، ایساکو، خودروسازی آذهایتکس، آرین پارس موتور، شایان دیزل، فردا موتورز، ارس خودرو دیزل (آمیکو)، امداد خودرو ایران، بهمن موتور، بهمن دیزل، آپکو، نفت بهران و مهران سرد در این نمایشگاه قطعی شده است و گفته می شود که ۱۲ تا ۱۴ محصول جدید در روزهای برگزاری چهارمین نمایشگاه خودروی تهران، به بازار کشور معرفی خواهند شد.

برخی خودروسازان مانند گروه سایپا، خودروسازان بم، کرمان موتور، سانیار موتور، پادرا دیزل، مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و… به دلایلی مانند عدم وجود محصول جدید جهت رونمایی و یا تعهدات معوق از حضور در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ انصراف داده اند.

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت نمایشگاهی بین اللملی شهر آفتاب در نشست خبری  چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران با بیان اینکه این نمایشگاه بعد از یک وقفه برگزار خواهد شد، گفت: در خصوص ارایه خدمت به مخاطبان عام و خاص در حوزه صنعت خودرو یک خلاء مشاهده می‌شود.

عباس تقدسی نژاد افزود: در کشور ۳۳ سایت نمایشگاهی داریم که نسبت به دیگر کشورها از این امکان استفاده بهینه نمی‌شود.

وی اعلام کرد: سایت شهر آفتاب متناسب با uf (استاندارد جهانی در زمینه ساخت و تجهیزات نمایشگاهی) ساخته شده است اما بهره برداری مورد توجهی از آن نشده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود سالن های متعدد، فضاهای آزاد و مترو در شهر آفتاب اگر درست از آن استفاده شود به نفع مردم خواهد بود و شاهد ترافیک نخواهیم بود و امیدواریم که این نمایشگاه خودرو با شرایط بهینه و در خور انجام شود.

وی در خصوص اینکه چرا از ظرفیت های نمایشگاهی سایت شهر آفتاب استفاده بهینه نمی شود، گفت: یکی از این موضوعات مربوط به مباحث تحریم می شود، اما امیدواریم با به کارگیری روش های نوین در برگزاری نمایشگاهی و استانداردها بتوانیم نمایشگاه های مشترکی را با سایر کشورها برگزار کنیم و این موضوع را در برنامه کاری خود داریم و در این خصوص هم بحث های نهایی انجام شده است ، اما رفع تحریم ها در این زمینه می تواند کمک های جدی کند.

وی در مورد دسترسی به چهارمین نمایشگاه خودروی تهران نیز تاکید کرد: به منظور تردد آسان و دسترسی به نمایشگاه تدابیر اندیشیده شده است، از جمله اینکه عوارض خروجی تهران در محدوده شهر آفتاب حذف شود و این موضوع را پیگیری و موافقت شده است و همچنین در نظر گرفته شده خانواده ها در بازدید از این نمایشگاه از فضاهای سبز مجموعه شهر آفتاب به مانند فضای تفریحی استفاده کنند.

تقدسی نژاد ادامه داد: در این نمایشگاه از بازدیدکنندگان ورودی نخواهیم گرفت و سعی شده است مواردی که موجب مزاحمت و ایجاد مشکلاتی خواهد شد برطرف و با بهترین شرایط ممکن این نمایشگاه برگزار شود.

۲۵ شرکت تولید کننده خودرو در بخش های سواری، تجاری و کار

وی گفت: در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران ۲۵ شرکت تولید کننده خودرو در بخش های سواری، تجاری و کار را میزبان خواهیم بود که در بازار ایران فعالیت می‌کند و محصولات خود را در نمایشگاه عرضه خواهند کرد و برخی هم شرایط ویژه فروش را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه پذیرای عموم مردم و علاقه مندان به صنعت خودرو است ،گفت: در روز ۲۶ اردیبهشت ماه نیز مراسم ویژه خبرنگاران و مسئولان  را  خواهیم داشت .

 وی در پاسخ به اینکه با توجه به منع واردات خودرو آیا بیشتر در خدمت تولید کنندگان داخلی در این نمایشگاه هستیم ، تصریح کرد:  برخی از تولیدکنندگان خودرو در داخل کشور شرکای خارجی خود را دارند و بخشی از نمایشگاه به عنوان محصولات ایرانی  است ،ما در این مدت در خدمت شرکت های واردات خودرو در این نمایشگاه نیستیم، اما  مهمان هایی نیز به عنوان بازدیدکننده از دیگر کشورها داریم .

تقدسی نژاد در مورد هدف از برگزاری چهارمین نمایشگاه خودروی تهران نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه از سه سال گذشته درگیر شیوع کرونا و اعمال تحریم های یکجانبه کشورهای غربی بودیم در این مدت صنعت خودرو به دستاوردهایی رسیده است که این نمایشگاه با هدف ارایه آخرین دستاوردهای در صنعت خودرو ایران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی ها فکر می کردند که با وجود تحریم ها صنعت خودرو ایران رو به افول خواهد رفت ، اما خط تولید به روال عادی برگشت و نسبت به اوایل سال ۱۳۹۷دوباره با برنامه ریزی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی خودرو سازان محصولاتی برای معرفی در این نمایشگاه دارند که قرار است۱۲ تا ۱۴محصول در این نمایشگاه معرفی شود.

سرپرست شرکت نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب گفت: تعامل بین برگزار کنندگان و تولید کنندگان دراین نمایشگاه مهم است و باعث هم افزایی بین مجموعه های مختلف خواهد شد و بعد از فروکش کردن کرونا این فرصت مغتنمی است که کمبود ها در چند سال گذشته را جبران کنیم .

وی در پاسخ به اینکه شهرآفتاب با هدف برگزاری غالب نمایشگاه ها برگزار شد، اما چرا ازآن استفاده بهینه نمی شود ،گفت : متاسفانه در این خصوص سیاست زدگی هایی هست زیرا به دلیل بارندگی هایی که در سال ۹۵ در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اتفاق افتاد، هرکس بخواهد خدمات شهر آفتاب را تخریب کند به این بارندگی اشاره می کند در صورتی که این اتفاق در سالن های موقت رخ داد.

تقدسی نژاد خاطرنشان کرد: در همه دنیا به دلیل دوری از ترافیک و مشکلات دیگر نمایشگاه ها را با فاصله از شهرها می سازند و شهر آفتاب با توجه به مترو این ویژگی را دارد.

وی ادامه داد: عامل دیگر استفاده نشدن بهینه از شهر آفتاب بحث تصدی گری در حوزه نمایشگاهی است ، ما در ایران ۳۳سایت نمایشگاهی داریم ، اما چون مدیر عامل نمایشگاه سئول را وزیر صمت انتخاب می کند این شائبه هست که وی مسوول همه نمایشگاه ها است  و باید نگاه ها به همه ۳۳ سایت نمایشگاهی باشد و این بحث تصدی گری در حوزه نمایشگاهی باید برداشته شود.

سرپرست شرکت نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب گفت: برای شهر آفتاب هزینه زیادی شده است و خیلی با ارزش است و باید از این مجموعه استفاده بهینه شود

چهارمین نمایشگاه خودرو تهران با مجوز وزارت صمت برگزار می شود

در بخش دیگری از این نشست علیرضا عاجزی مدیر برگزاری چهارمین نمایشگاه خودرو تهران گفت: تعامل بین برگزارکنندگان و تولیدکنندگان در این نمایشگاه مهم است و می‌تواند موجب افزایش هم افزایی مجموعه های مختلف شود .

وی ادامه داد: این نمایشگاه کاملاً با هماهنگی وزارت صمت برگزار می شود و در چارچوب اهداف خودرویی کشور است و با مجوز وزارت صمت و مرکز توسعه و صنعت برگزار می شود و در مراسم افتتاحیه آنها مدیران اقتصادی حضور خواهند داشت.

عاجزی تاکید کرد: بازار صنعت خودرو همیشه در کشور مهم بوده است و تا زمان تحریم هم خودروسازان خارجی ارتباط خودشان را با ایران قطع نکرده بودند و امید دارند که شرایط بهبود یابد و سطح ارتباطات نیز افزایش یابد.

وی اعلام کرد: در ایران حدود ۳۰ میلیون خودرو مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند زمینه مهمی از نظر توجه خودروسازان در دنیا به ایران باشد و آنها به این بازار مهم چشم دارند.

عاجزی ادامه داد: در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران سرمایه‌گذارانی از ایران، چین، کره و ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس مهمان ما خواهند بود و از نمایشگاه نیز بازدید می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت صمت پیش از این در چند روز گذشته پیش فروش خودرو را ممنوع کرده است و آیا تاثیری بر برگزاری این نمایشگاه خواهد گذاشت یا نه؟ گفت: این موضوع جزء حوادث غیر مترقبه است در برگزاری نمایشگاه تاثیر جدی نخواهد داشت، اما از رسانه‌ها می‌خواهیم فضای نقدی را در این خصوص مطرح کنند چرا که این موضوع می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

http://tejaratava.ir/?p=52467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.