• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

جزئیات توافق ایجاد بندر خشک در شهر آفتاب

  • کد خبر : 59581
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
جزئیات توافق ایجاد بندر خشک در شهر آفتاب
تفاهم نامه ایجاد بندر خشک بین مسئولان نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها، امضا شد.

به گزارش تجارت آوا، این بندر در مساحت ۲۰۰ هکتار در زمین جنوبی شهر آفتاب ایجاد می‌شود و با توجه به فاصله کم شهرآفتاب با ریل راه آهن و مجاورت با ایستگاه مترو شهرآفتاب در حمل و نقل بار تسریع خواهد شد.
عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شهر آفتاب جزئیات ایجاد بندر خشک در مجموعه شهر آفتاب را تشریح کرد و گفت: مجموعه شهرآفتاب، منطقه اقتصادی ری و فرودگاه امام خمینی اضلاع یک مثلث اقتصادی هستند که می‌توان با گسترش و ارتقاء فعالیت‌های آنان، این مثلث اقتصادی را شکوفا کرد.
وی با بیان اینکه اضلاع این مثلث اقتصادی ظرفیت های زیادی دارند که متاسفانه تاکنون به آنها بی توجهی شده است و باید شکوفا شوند، افزود: این منطقه اقتصادی می‌تواند در حوزه بازاریابی و پشتیبانی شرکت های بزرگ دنیا وارد میدان شود؛ چراکه برخی از صادرکنندگان بزرگ همچون چین، ژاپن و… به دلیل مسافت جغرافیای دوری که دارند، هزینه‌های صادراتشان گران است و می توانند با استفاده از ظرفیت بندر خشکی که افتتاح خواهد شد، هزینه هایشان را کاهش دهند.
مدیرعامل شهر آفتاب با بیان اینکه با ایجاد این بندر، یک شوک اقتصادی ایجاد می‌شود، گفت: مجموعه شهرآفتاب بخش‌های طراحی و همچنین بازاریابی، فروش و خدمات پشتیبانی را برعهده می‌گیرد که شرکتهای بزرگ دنیا می‌توانند در آن مستقر شوند، فرودگاه امام خمینی (ره) مسئولیت توزیع را بر عهده می‌گیرد و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری تولید انبوه را بر عهده خواهد گرفت. 
تقدسی نژاد با بیان اینکه می توانیم بیش از ۲۰۰ هکتار از زمین های مجاور شهرآفتاب را به بندر خشک تبدیل کنیم، افزود: می‌توانیم انبارهای مکانیزه با قابلیت های مختلف نگهداری اقلام با هر دما، ابعاد و… را طراحی کنیم و در توزیع و انتقال نیز می‌توانیم از ظرفیت خط راه آهن و مترو استفاده کنیم چراکه ایستگاه متروی شهرآفتاب و فرودگاه در یک مسیر قرار دارند و می توانند به کمک یکدیگر بیایند.
تقدسی نژاد با بیان اینکه عزم جدی برای راه اندازی این بندر داریم و در پروژه های سرمایه گذاری نیز قرار دارد و تاکنون بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، گفت: امروز در تفاهم نامه ای با مترو گام اول را در داخل شهرداری برداشتیم و به مرور با سازمانهای دیگر همچون کمرگ و…  نیز جلسه برگزار خواهیم کرد.

http://tejaratava.ir/?p=59581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.