• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

جزئیات بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن/پلکانی شدن اقساط دردستورکار

  • کد خبر : 42722
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
جزئیات بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن/پلکانی شدن اقساط دردستورکار

قم- وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، گفت: پلکانی شدن اقساط در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی عصر پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی احداث بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی گفت: در کل کشور خواسته مردم، تعهد دولت و قانون مجلس دست به دست داده که نهضت ملی مسکن شکل بگیرد. در این فرصت کوتاه عملیات اجرایی بخش زیادی از واحدهای مسکونی این طرخ در استان‌های کشور آغاز شده است. در قم نیز عملیات اجرایی احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده که بتوانیم سهمیه ۲ میلیون واحدی فاز اول این طرح را تا پایان دو سال اول احداث کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مقدار زیادی از زمین مورد نیاز این طرح در کشور فراهم شده و زمین تامین شده اکنون بیش از مقدار مورد نیاز برای فاز اول این طرح است. در واقع تاکنون برای نزدیک به ۳ میلیون واحد مسکونی زمین فراهم شده است. در این طرح زمین‌ها به شکل اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در استان‌ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به مردم پرداخت می‌شود.

قاسمی افزود: زمان بازپرداخت اقساط این طرح ۲۰ ساله است و در حال توافق با سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستیم تا اقساط این طرح به صورت پلکانی و منطبق با توانمندی مردم تعیین شود. از سوی دیگر بخشی از این اقساط را دولت پرداخت خواهد کرد که هزینه های مردم کاهش پیدا کند. البته میزان این حمایت دولتی بعدتر اعلام خواهد شد.

این عضو کابینه سیزدهم در مورد تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای را گذرانده که بر اساس آن بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هستند. بخش زیادی از این تسهیلات پرداخت شده و مقداری مشکلات بانکی نیز وجود دارد که در ستاد ملی کرونا در حال پیگیری برای تداوم پرداخت از سوی بانک‌ها هستیم.

http://tejaratava.ir/?p=42722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.