• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

جدیدترین دستاوردهای زیست محیطی سامسونگ در بخش مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 86387
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
جدیدترین دستاوردهای زیست محیطی سامسونگ در بخش مسئولیت اجتماعی
کسب بالاترین گواهی مدیریت منابع آب و شریک برتر Energy Star

راهبردهای زیست محیطی سامسونگ الکترونیکس در بخش مسئولیت اجتماعی این شرکت طی ماه‌های گذشته منجر به کسب دستاوردهای متنوعی در حوزه‌های مختلف شده است.

محیط زیست و چالش‌های حیاتی آن در صدر اولویت‌ها و فعالیت‌های سامسونگ قرار دارد و طی سال‌های اخیر اقداماتی همچون طراحی محصولات کم‌مصرف و بهینه، ساخت محصولاتی مثل گوشی‌های موبایل با مواد بازیافتی مستحکم، کاهش CO2 در جریان فرآیند تولید و… برای رسیدن به این راهبرد مهم انجام شده است. طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیست محیطی شرکت سامسونگ الکترونیکس موفق به کسب دو دستاورد مهم شده است که شامل دریافت بالاترین رتبه گواهینامه AWS از ائتلاف جهانی مدیریت آب و کسب دو جایزه ویژه از برنامه Energy Star می‌شود.      

‌کسب بالاترین رتبه گواهینامه AWS

کارخانه هواسونگ (Hwaseong Campus) سامسونگ در کره‌جنوبی که در زمینه تولید محصولات پیشرفته نیمه‌هادی این شرکت فعالیت می‌کند، موفق به دریافت بالاترین رتبه گواهینامه AWS شد. ائتلاف برای مدیریت آب یا AWS (Alliance for Water Stewardship) یک چهارچوب جهانی برای نظارت و مدیریت مصرف آب است. سامسونگ نخستین شرکتی است که موفق شده مجموعه‌ای از گواهی‌های جهانی را برای توانایی‌های خود در زمینه مدیریت مصارف آبی دریافت کند و همچنین برای اولین بار یک شرکت کره‌ای موفق به دریافت سطح پلاتینیوم این گواهی به عنوان بالاترین سطح آن شده است.    

این دومین گواهینامه جهانی سامسونگ در حوزه مدیریت پایدار آب به شمار می‌رود، پیش از این سامسونگ با کاهش میزان مصرف آب کارخانه‌های خود موفق به دریافت تاییدیه Carbon Trust شده بود و حالا گواهی AWS را به جهت عملکرد مطلوب سیستم مدیریت منابع آبی خود دریافت می‌کند.      

آدریان سیم، مدیرعامل ائتلاف برای مدیریت آب (AWS)، در این مورد گفت : «با اعطای گواهی سطح پلاتینیوم کارخانه محصولات نیمه‌هادی سامسونگ، این شرکت به جمع سازمان‌هایی که اقدامات قابل توجه و موثری در زمینه مدیریت آب انجام داده‌اند، پیوست. سامسونگ به عنوان یکی از اولین پذیرندگان استاندارد AWS در کره‌جنوبی به ۲۵۰ شرکت دریافت کننده AWS در سراسر جهان ملحق شده است».

دوگان سونگ، معاون اجرایی مرکز محیط‌زیست، سلامت و ایمنی (EHS) سامسونگ، در این باره اضافه کرد: «گواهینامه AWS بازتابنده تلاش‌های مستمر و مداوم سامسونگ در مدیریت منابع آب است که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتباط و همکاری با طیف گسترده‌ای از ذی‌نفعان اشاره کرد. ما  از طریق همکاری نزدیک با دولت، جوامع محلی و مجریان صنعتی، پیشگامی در حوزه مدیریت منابع آب را ادامه خواهیم داد».                          

استاندارد AWS 2.0 بر اساس ۱۰۰ شاخص از جمله مدیریت پایدار آب، مدیریت آلاینده‌های آب، بهداشت آب، تأثیر تنوع زیستی و  سیاست‌های حاکمیتی و… ارزیابی می‌شود. برای این گواهینامه  سه سطح پایه، طلایی و پلاتینیوم تعریف شده است؛ هرچه تعداد امتیازهای کسب شده بیشتر باشد، سطح عملکرد مدیریتی و رتبه دریافتی بالاتر است. 

سامسونگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌،‌‌‌ شریک برتر سال ENERGY STAR

شرکت سامسونگ به واسطه پایبندی به تعهدات زیست‌محیطی خود موفق شد دو جایزه موسوم به «شریک برتر سال» Energy Star را دریافت کند. Energy Star برنامه‌ای است که از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) و وزارت انرژی (DOE) این کشور طراحی شده تا ضمن شناسایی و تجلیل از دستاوردها و راهکارهای برتر حوزه بهره‌وری انرژی و محیط زیست، محصولات کارآمد و کم‌مصرف را به مصرف‌کنندگان معرفی کند.

شرکت سامسونگ تاکنون موفق شده افتخارات و جوایز متعددی را از این برنامه دریافت کند که از جمله این افتخارات دهمین جایزه پایداری ممتاز در زمینه محافظت از محیط زیست است. این جایزه به دلیل توسعه محصولات کارآمد در حوزه انرژی به این شرکت تعلق گرفت. همچنین نخستین جایزه پایداری برتر در زمینه مدیریت انرژی نیز به جهت دستاوردهای سامسونگ در بهینه‌سازی انرژی مصرفی به این شرکت اهدا شد.

سامسونگ تنها شرکتی است که دو جایزه موسوم به شریک سال ۲۰۲۳ را دریافت کرده است. این تقدیر و تشکر نشان از  پشتکار سامسونگ در بهینه‌سازی انرژی و افزایش این فرآیند در محصولات خود دارد و در عین حال بر تلاش‌های این شرکت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) صحه می‌گذارد. برنامه ENERGY STAR هرساله  از میان کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که سهم برجسته‌ای در گذار به اقتصاد انرژی پاک داشته‌اند، از گروه منتخبی تقدیر می‌کند.

مارک نیوتن، رئیس بخش پایداری شرکت سامسونگ آمریکا در این باره می‌گوید: «استراتژی فراگیر سامسونگ در امور زیست محیطی نه تنها شامل تحقق انرژی کاملا پاک و استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدیدپذیر می‌شود، بلکه ما به ارتقای صنعت از منظر بهره‌‎وری انرژی نیز می‌اندیشیم. سامسونگ با هدف کاهش میانگین ۳۰ درصدی مصرف انرژی تا سال ۲۰۳۰ به پیاده‌سازی فناوری‌های نوآورانه و صرفه‌جویی انرژی در لوازم خانگی، موبایل و محصولات الکترونیکی مصرفی خود متعهد است. ما به عنوان یک شریک قدیمی ENERGY STAR و دریافت‌کننده این جایزه ارزشمند، مفتخر هستیم که این تقدیرنامه‌های فوق‌العاده را از دو نهاد EPA و DOE دریافت کرده‌ایم. ما معتقدیم که همکاری ما و ENERGY STAR برای شرکت، مشتریان ما و البته سیاره ما بسیار مهم است».

مایکل اس. ریگان، مدیر EPA، نیز در این مورد گفت: «همانطور که ما روند تلاش‌های بی‌سابقه‌ خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی را سرعت می‌بخشیم، بنابراین مشارکت سازمان‌های دولتی و خصوصی برای دستیابی به ابعاد گسترده‌تر این هدف ضروری خواهد بود. من برندگان جوایز ENERGY STAR امسال را به ‌دلیل همکاری با EPA برای ارائه آینده‌ای پاک که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرف‌کنندگان و ایجاد مشاغل مختلف می‌شود، تحسین می‌کنم».

جایزه پایداری ممتاز (The Sustained Excellence Award)، بالاترین نشان در میان جوایز ENERGY STAR است و EPA این جایزه را به شرکایی اهدا می‌کند که به‌طور متوالی عنوان شریک سال را کسب کرده‌اند و با اثبات تعهدات بلند مدت خود در این حوزه، رهبری مستمر خود را نشان می‌دهند. این دهمین سالی است که سامسونگ به عنوان شریک برنامه ENERGY STAR در دسته برندهای تولیدکننده محصول موفق به دریافت نشان پایداری ممتاز می‌شود.   

فراتر از تلاش‌هایی که برای به حداقل رساندن ردپای زیست‌محیطی خود انجام می‌دهیم، سامسونگ به مصرف‌کنندگان خود این امکان را می‌دهد تا از طریق تغییرات روزمره با محصولات منطبق بر محیط‌زیست، تأثیر معناداری بر پیرامون خود بگذارند. در سال ۲۰۲۲، سامسونگ دارای ۴۷۴ مدل پایه دارای گواهینامه ENERGY STAR در ایالات متحده بود که نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. این عدد شامل ۱۰۰٪ ماشین‌های ظرفشویی‌، لپ‌تاپ‌ها، تصفیه‌کننده‌های هوا، ماشین‌های لباسشویی، اکثر یخچال‌ها و همچنین بسیاری از ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌ها می‌شود.

علاوه بر این، سامسونگ اولین  شرکت بزرگی است که بسیاری از تلویزیون‌های جدید Ultra HD 4K خود را مطابق با آخرین معیارهای ENERGY STAR  طراحی کرده است. 

تلاش‌های سامسونگ برای غنی‌سازی و گسترش SmartThings Energy موجب شده تا مردم بتوانند تصمیمات هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تری در رابطه با محیط زیست بگیرند و ردپای کربن تولیدی خود را کاهش دهند. همین تلاش‌ها بود که سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را به اعطای اولین گواهینامه سیستم‌های مدیریت انرژی خانه هوشمند (SHEMS) به سامسونگ در این حوزه تشویق کرد. این گواهینامه، لوازم خانگی هوشمند و خدماتی را که دستگاه‌های متصل، به‌طور خودکار مدیریت می‌کنند، به رسمیت می‌شناسد و به مصرف‌کنندگان کمک ‌می‌کند تا دید روشنی نسبت به مصارف انرژی خود  داشته باشند.    

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

http://tejaratava.ir/?p=86387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.