• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

ثبت ۳۱ درصد رشد تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور

  • کد خبر : 42614
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
ثبت ۳۱ درصد رشد تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور

از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، رشد ۳۱ درصدی را شاهد بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۰ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۳۵ تن بوده که در مقایسه با تخلیه ۱۵ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۷۵ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش میزان تخلیه گندم طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۴ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۶۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۶۰ درصدی داشته است همچنین میزان تخلیه جو تا پایان آذر ماه سال جاری معادل ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۲۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته، رشد ۱۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

ثبت رشد ۴۶ درصدی تخلیه سویا در بنادر

میزان تخلیه ذرت طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۵۴ تن بود که با کاهش ۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده و میزان تخلیه سویا معادل ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۷۹۳ تن بود که نسبت به سال ۹۹، رشدی معادل ۴۶ درصد را تجربه کرده است.

رشد ۹۷ درصدی تخلیه روغن در بنادر

طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۷ هزار و ۱۱۲ تن برنج تخلیه شده است که تا پایان اذر ماه نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهشی پنج درصدی را شاهد بوده است و میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۹۱۴ هزار و ۸۰۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۸۱ تن بود که میزان تخلیه این کالای اساسی در مدت مشابه نسبت به سال گذشته، رشد ۹۷ درصدی داشته است.

http://tejaratava.ir/?p=42614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.