• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

ثبت مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی در نماگر اصلی بورس

  • کد خبر : 4854
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۴:۱۰
ثبت مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی در نماگر اصلی بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳هزار و ۸۳۵ واحدی معادل ۱.۰۶ درصد به رقم یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۸۹ واحد رسید.

به گزارش تجارت آوا و به نقل از بازار سرمایه(سنا)، امروز تالار شیشه‌ ای در آخرین روز کاری هفته شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. در این میان، شاخص قیمت با کاهش سه هزار و ۶۱۹ واحدی معادل ۱.۰۶ درصد به رقم ۳۳۶ هزار و ۸۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت سه هزار و ۱۵۷ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، عدد ۳۷۶ هزار و ۹۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.
به این ترتیب، شاخص هم وزن نیز با کاهش دو هزار و ۶۷ واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰ هزار و ۷۵۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰ هزار و ۲۹۲ واحد کاهش به رقم ۸۸۲ هزار و ۴۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷ هزار و ۳۲۰ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
در بازار امروز، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۵۱۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص بورس برجای گذاشت و پس از آن، نمادهای معاملاتی شتران، تاپیکو، پارسان و شبندر، بیشترین تاثیر منفی را داشتند.
همچنین نماد معاملاتی خودرو با ۸۹۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در نماگر اصلی بازار برجای گذاشت و پس از آن، نمادهای کچاد، فخوز، شپدیس، نوری و پاکشو، بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت هفتگی بازار سرمایه، معامله‌گران بورس  ۷ هزار و ۸۹۵ میلیارد برگه سهم را در قالب ۷۸۹ هزار و ۶۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۷۱ هزار میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای غزر، قثابت، ختور، رانفور، حتوکا، افق و فجر در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای کهمدا، تکشا، شبریز، شیران، شتران و وخارزم  است.

http://tejaratava.ir/?p=4854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.