• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

تکمیل پروژه‎های عمرانی با بودجه محدود دولتی امکان پذیر نیست

  • کد خبر : 10160
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
تکمیل پروژه‎های عمرانی با بودجه محدود دولتی امکان پذیر نیست

تهران- تجارت آوا – معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر قرار باشد پروژه‌های عمرانی فقط با بودجه محدود دولتی و منوط به تامین صد در صدی دولتی پیش رود، توفیقی در تکمیل به وجود نمی‌آید.

محمود غفاری روز یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرای کمربندی پاکدشت، گفت :۱۱ سال از کلنگ زنی پروژه کمربندی جنوبی شهرستان پاکدشت می‌گذرد که به دلیل هزینه‌های بالای استملاک، تکمیل این پروژه مهم طولانی و فرسایشی شده است.
وی افزود: هر چند که اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت به دلیل واقع شدن در حاشیه مسیر ترانزیتی شرق کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی تملک اراضی که حقوق اشخاص و شهروندان است نیز مهم است و این امر موجب بالا رفتن هزینه و طولانی شدن زمان اجرای این پروژه شده است.
وی سنواتی شدن پروژه ها را آفتی در پیشرفت طرح‌های عمرانی دانست. 
غفاری به تغییر استراتژی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: از سال گذشته و با حمایت مجلس، برای اولین بار در امر بودجه‌بندی، عنوان بند ۶ تبصره ۱۹ با پیشنهاد راه و شهرسازی اضافه شده تا از این طریق بتوانیم اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌ها را از طرق دیگر تامین کنیم.
وی افزود: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر انجام تمهیدات لازم برای محقق شدن تکمیل این پروژه سعی داریم تا هم هزینه‌های تملک و هم هزینه‌های واقعی و کلی کار را در نظر گرفته و با رعایت ایمنی کامل این پروژه ملی را اجرایی کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با تشکیل کنسرسیوم و مشارکت و همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء و بنیاد مستضعفان ظرف حداکثر یک هفته، مجددا هزینه اجرای کمربندی پاکدشت بازبینی شده و با انعقاد تفاهم نامه نهایی با حضور وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی، کار به سمت اجرایی شدن پیش ‌رود.
وی افزود: پیشرفت این پروژه، همت و اهتمام حداکثری مسوولین را می طلبد و در این میان دولت هم سهم خود را در حد متعارف و مقررات، به صورت کامل پرداخت می‌کند.
غفاری با اشاره به برآورد اولیه این پروژه گفت: طبق برآورد اولیه مجموعه هزینه‌های تملک و اجرایی این پروژه بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه، به بازبینی مجدد طرح و حذف بخش‌های اضافی نیاز است.
اجرای پروژه ۳۲ کیلومتری کمربندی جنوبی پاکدشت از سال ۸۸ آغاز شده که به دلیل عدم تأمین اعتبار، تکمیل آن تا کنون به درازا کشیده شده است.
پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

http://tejaratava.ir/?p=10160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.