• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در همایش مشاوران رسمی مالیاتی؛

تکریم مودیان، تعظیم کارکنان، گفتمان نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید/ تحول در نظام مالیاتی نیازمند تغییر پارادایم در کل حاکمیت نسبت به مسئله مالیات است

  • کد خبر : 84716
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
تکریم مودیان، تعظیم کارکنان، گفتمان نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید/ تحول در نظام مالیاتی نیازمند تغییر پارادایم در کل حاکمیت نسبت به مسئله مالیات است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، تکریم مودیان مالیاتی و تعظیم کارکنان سازمان امور مالیاتی به عنوان پیش قراولان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور را گفتمان حاکم بر راهبردهای نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید دانست.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مالیاتی ایران(اینتا)، محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور که در همایش مشاوران رسمی مالیاتی سخن می گفت با یادآوری شعار سال و بیان نقش نظام مالیاتی در تحقق مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: اقتصاد کشور به صورت تاریخی از بیماری های ریز و درشتی رنج می برد و یکی از مهمترین آنها تورم در اقتصاد کشور می باشد، که یکی از مهمترین راه های مهار تورم رفع ناترازی های بودجه با تأمین هزینه های دولت از درآمدهای پاک و پایدار مالیاتی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تشریح راه هایی که نظام مالیاتی را در تحقق سه هدف اساسی آن یعنی تخصیص بهینه منابع، توزیع مناسب درآمد و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای دولت، کمک می کند، اولین راهکار را گسترش چتر مالیاتی و ایجاد پایه های جدید مالیاتی بدون فشار به بخش رسمی اقتصاد دانست.

سبحانیان با بیان اینکه در سال های اخیر دریافت مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس و خانه‌های خالی به عنوان سه پایه جدید مالیاتی لحاظ شده‌‌اند که باید برای تحقق اهداف نظام مالیاتی با جدیت بیشتر در سال جاری پیگیری شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور محور دوم دستیابی به اهداف نظام مالیاتی را مالیات ستانی مبتنی بر داده، الکترونیکی شدن فرآیندها و هوشمندسازی نظام مالیاتی دانست و تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات باعث می شود که مودیان جدیدی شناسایی و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و از طرف دیگر دسترسی به اطلاعت و شناسایی مودیان جدید، موجب افزایش عدالت مالیاتی و اعتماد عمومی در جامعه نسبت به مالیات و نظام مالیاتی می شود.

وی با یادآوری اجرای طرح ملی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در سطح کشور و تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای انجام قوانین مالیاتی جدید تصریح کرد: تحول در نظام مالیاتی نیازمند همراهی و همگامی کلیه نهادها و سازمان ها و تغییر گفتمان در کل حاکمیت نسبت به مسئله مالیات است.

سبحانیان محور سوم برنامه های تحولی نظام مالیاتی را ایجاد رضایت در مودیان مالیاتی و کسانی که مالیات می پردازند عنوان کرد و گفت: باید برای مردم تبیین کنیم که مالیاتی که می پردازند صرف چه اموری می شود تا با میل و رغبت بیشتری نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

وی اضافه کرد فرهنگ سازی مالیاتی در جامعه از اولویت های اصلی نظام مالیاتی در دور جدید است که در این راستا اصحاب رسانه، اعضای جامعه مشاورین مالیاتی، نخبگان علمی و دانشگاهی و تشکل های اجتماعی و فرهنگی می توانند یاریگر ما باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مشاوران رسمی مالیاتی را یکی از ظرفیت های بزرگ نظام مالیاتی برای تحقق فرهنگ سازی مالیاتی و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه دانست و تأکید کرد: مشاوران مالیاتی افرادی متخصص و با تجربه می باشند که با تسلط بر دانش مالیاتی و اشراف کامل به حوزه های مالیات‌ستانی و با توجه به ارتباطات وسیعی که با فعالین اقتصادی و جامعه دارند می توانند در این خصوص نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی چهارمین محور برای دستیابی نظام مالیاتی به اهداف تحولی خود را تکریم و تعظیم کارکنان سازمان امور مالیاتی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور دانست و گفت: بدون تردید در دوره تحولی جدید بنا داریم از ظرفیت کلیه نیروهای جوان، با انگیزه، خلاق و نوآور در سراسر کشور استفاده کنیم و ارکان سازمان برای رفع دغدغه های معیشتی همکاران تلاش خواهند کرد.

http://tejaratava.ir/?p=84716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.