• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

تولید ۴۵ محصول موثر در کاهش مصرف آب و برق توسط بانوان ایرانی

  • کد خبر : 10479
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
تولید ۴۵ محصول موثر در کاهش مصرف آب و برق توسط بانوان ایرانی

تهران – تجارت آوا – سخنگوی پژوهشگاه نیرو گفت: ۴۵ محصول موثر در کاهش مصرف آب، برق و انرژی توسط بانوان ایرانی تولید شد که مدیریت برق و انرژی ۲۵ محصول را به خود اختصاص دادند و بقیه مربوط به آب می شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، ” ساره شفیعی” افزود: براساس فراخوان شناسایی محصولات فناورانه موثر در مدیریت بهینه مصرف، حدود ۴۵ محصول شناسایی شد که از این بین، ۲۵ محصول در بخش مدیریت مصرف برق و انرژی و ۲۰ محصول مرتبط با بخش آب توسط بانوان موسس شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ساخته شده است.
وی توضیح داد: اهمیت اصلاح الگوی مصرف آب، برق و انرژی در اقتصاد کشور، فراهم سازی زیرساخت مناسب برای توسعه محصولات فناورانه و تجهیزات در این زمینه مطابق با استاندارهای جهانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین با هدف تحقق سیاست‌های اصلاح الگوی بهینه مصرف در زمینه آب، برق و انرژی، مشارکت زنان در بهبود بهره‌وری از این منابع و کاهش هزینه‌های مرتبط از ضروریات است.
سخنگوی پژوهشگاه نیرو گفت: براساس هدف تحقق نقش زنان در توسعه ملی و فراهم سازی زمینه‌های توان افزایی در توسعه محصولات و خدمات موثر در مدیریت مصرف، مقرر شد رویداد نقش موثر زنان در زمینه آب، برق و انرژی (شکوفا) با همکاری پژوهشگاه نیرو و صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری در ۱۴ و ۱۵ دی ماه امسال برگزار شود.
وی گفت: زنان به عنوان قلب تپنده خانواده که نقش مهمی در اقتصاد خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان دارند و می‌توانند با برخورداری از جدیدترین اطلاعات و دانش در رابطه با اصلاح الگوی مصرف و جایگزینی روش‌های نوین و بهینه به‌جای روش‌های غیر اقتصادی، نقش مهمی را در مدیریت بهینه مصرف ایفا کنند.
شفیعی ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های لازم برای ترویج و آگاه‌سازی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و پیشرفت و حرکت بانوان در این زمینه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، قرار است رویداد نقش زنان دربهینه سازی آب و برق و انرژی چهاردهم و پانزدهم دی ماه در تهران برگزار شود.

رضا اردکانیان دیماه پارسال در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفته بود، منابع انسانی شایسته‌ای در قالب شرکت‌های دانش بنیان در کشور وجود دارد و واگذاری بازار به این شرکتها، مهمترین کمک به توسعه این مراکز است که در بخش آب و برق این کار را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در شمار دستگاه‌هایی است که بیشترین سطح تماس را با مردم دارد، گفت: دو کالای راهبردی آب و انرژی را این وزارتخانه عرضه و در این بخش از هر روش اصلاح کننده‌ای استقبال می‌کنیم، زیرا هرگونه تغییر در عرضه آب و برق، بلافاصله اثر مستقیم خود را در سایر بخش‌ها نیز خواهد گذاشت.
وزیر نیرو عملیاتی کردن تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری را از اهداف مهم این وزارتخانه دانست و توضیح داد: از سوی وزارت نیرو، شرکت ساخت و تولید کالای آب و برق، مامور ایجاد زمینه مناسب برای حضور بیشتر شرکت‌های دانش بنیان شده است.

http://tejaratava.ir/?p=10479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.