• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تولید بهینه سیمان کشور در راستای انعقاد تفاهم نامه سیمان تهران و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

  • کد خبر : 55366
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
تولید بهینه سیمان کشور در راستای انعقاد تفاهم نامه سیمان تهران و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
مرکز سیمان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای توسعه ارتباطات، ایجاد هم‌افزایی و هم‌اندیشی به منظور همکاری مثمر ثمر تفاهم نامه ای را منعقد کردند. مرکز سیمان تهران هدف از این همکاری را بهره گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه‌ای و تبادل تجربیات و همکاری مشترک عنوان کرد.


سید عباس حسینی مدیر عامل سیمان تهران در راستای فراهم ساختن بستر علمی و اجرایی این همکاری گفت: به‌ منظور بهره ‌گیری مضاعف از امکانات صنعتی سیمان تهران و دانش متخصصان و دستاوردهای تحقیقاتی مرکز به کمک تجربیات کارشناسان برای تولید بهینه سیمان و بتن در کشور، موضوع این تفاهم‌نامه مشترک ۱۰ ماده‌ای به امضا و توافق نظر رسید.
حسینی مدیرعامل سیمان تهران در این جلسه با اشاره به اینکه صنعت سیمان با قدمتی در حدود ۹۰ سال، پس از انقلاب جهش بسیار بزرگی را تجربه کرده است در ادامه بیان کرد: امروز این صنعت با تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و ظرفیت تولید سیمان را به ۸۸٫۸ میلیون تن رسانده است و مدیریت این حوزه از صنعت تماما توسط متخصصین داخلی انجام می‌گیرد.
مدیر عامل سیمان تهران افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از قطعات یدکی در کارخانه سیمان توسط نیروهای داخلی تامین می‌شود به نحوی که ۲۷ قطعه ای که پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد را بومی‌سازی کرده‌ایم و امیدواریم که از تمامی ظرفیت‌های این صنعت بهره‌مند شویم.

حسینی در ادامه افزود: سیمان صنعتی‌ به شمار می رود که در زمینه‌های مختلف جزو اولین‌ها و اولویت ها محسوب می شود و تلاش ما در سیمان تهران بر این است که در امر کیفیت،‌ تنوع و بومی‌سازی پیشتاز باشیم. در حال حاضر نیز متنوع‌ترین تولیدکننده سیمان در کشور سیمان تهران است.
مدیرعامل سیمان تهران تصریح کرد: سیمان تهران مفتخر است که با همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و متخصصان این مرکز هم‌افزایی مناسبی را ایجاد کند و با توسعه همکاری‌های مشترک و اقدامات موثر، برای کل کشور مفید واقع شویم.
سید عباس حسینی مدیر عامل سیمان تهران خاطر نشان کرد: موضوع انرژی و مباحث زیست‌محیطی از محورهای مهم است که این مباحث در حوزه سیمان و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.
در ادامه سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز گفت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های مرکز تحقیقات این است که فعالیت‌های تحقیقاتی خود را مبتنی بر نیازها، مسائل و دغدغه‌های صنعت و دستگاه‌های اجرایی پیش ببرد. امضای این تفاهم‌نامه مشترک نیز در راستای همین دیدگاه و با هدف توسعه همکاری‌ها با مجموعه سیمان تهران منعقد خواهد شد.
محمدمهدی حیدری افزود: در حال حاضر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی مناسبی در مرکز تحقیقات وجود دارد و می‌توان هم‌افزایی خوبی را ایجاد و اقدامات موثری را در حوزه سیمان کشور به انجام رساند.
بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سیمان تهران و این مرکز تحقیقاتی، طرفین در خصوص تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی در زمینه سیمان، جهت استفاده عملی از دانش ایجادشده برای صنعت ساختمان، محیط زیست و …، همکاری جهت استفاده از تجربیات مراکز تحقیقاتی معتبر بین‌المللی به‌منظور توسعه دانش فنی سیمان و بتن، ایجاد بستر لازم جهت شناخت و فراهم‌سازی استفاده از به‌روزترین فن‌آوری‌های تولید و مصرف بهینه سیمان و بتن، استفاده از تجهیزات و امکانات تحقیقاتی-آزمایشگاهی طرفین جهت ایجاد هم‌افزایی در انجام موارد فوق و سایر فعالیت‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و با تایید نمایندگان طرفین متعهد شده‌اند.
لازم به ذکر است، این تفاهم نامه مشترک به مدت ۳ سال از سوی سید عباس حسینی مدیر عامل سیمان تهران و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امضا شد.

http://tejaratava.ir/?p=55366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.