• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

توسعه همه جانبه، محور فعالیت ها در فولاد سنگان

  • کد خبر : 64283
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
توسعه همه جانبه، محور فعالیت ها در فولاد سنگان
علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان در خصوص اهمیت اجرایطرح‌های توسعه‌ای در صنعت فولاد،مطرح کرد:یکی از راهکارهای عمده توسعه اقتصادی، استفاده از مزیت‌های نسبی در هر کشور است و ایران با توجه به وجود مواد اولیه معدنی و انرژی که عوامل اصلی و موثر در رشد و توسعه صنعت فولاد است، از پتانسیل بالای تولید، صادرات و رقابت در بازارهای جهانی برخوردار است.

از طرفی، صنعت فولاد به ‌عنوان صنعتی مادر نقش مهمی در توسعه اقتصادی ، صنعتی و همچنین ارزآوری ایفا می‌کند.برای حفظ توان تولید و رقابت در بازارهای جهانی، توسعه در ابعاد کمی و کیفی امری لازم است. با توجه به ورود صنعت به دوران انقلاب چهارم و جایگزینی فناوری‌های مدرندر بعد توسعه کیفی، استفاده از فناوری‌های روز دنیا که منجر به بهره‌وری بالاتر شود، اهمیت اساسی دارد. لازم به ذکر استاجرای طرح‌های توسعه علاوه بر مزیت‌های صنعتی و اقتصادی، دارای نقطه اثر اجتماعی است که می‌تواند با ایجاد اشتغال مضاعف به بهبود سطح کیفی جامعه نیز کمک کند.

ضرورت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد سنگان

وی در خصوص اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد سنگان، بیان کرد: صنعت فولادسازی در کشور هم‌اکنون به دوران بالندگی خود رسیده است و شرکت فولاد سنگان نیز همسو با این مهم و با اهداف مختلفی همچون توسعه متوازن و پایدار صنعت فولاد، رفع نیاز صنایع داخلی وایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید فولاد، در تلاش است تا ضمن کاهش وابستگی خارجی، رونق تولید و ایجاد اشتغال را تحقق بخشد. اینشرکت با توجه به استراتژی‌های تدوین شده و البته با هدف توسعه صنعتفولاد و اعتلای نام ایران و ایرانی، پروژه‌های توسعه‌ای را به زودی کلنگ‌زنی خواهد کرد که با بهره‌برداری از آن، شاهد شکوفایی اقتصادی و صنعتی در استان و کشور خواهیم بود. این شرکت با هدف پیشـگامی در توسعه صنعت فولاد، اقدام به سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این حوزه کرده که امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که شامل احداث کارخانه گلوله‌سازیبه ظرفیت ١۵ هزار تن در سال، احداث کارخانه کنسانتره هماتیتیدو میلیون تنی، احداث کارخانه احیا مستقیم چهار میلیون تنی( دو خط دو میلیون تنی) و … است تا افق ۱۴۰۴، شاهد اعتلا و شکوفایی ویژه اقتصادی در استان خراسان رضوی و شهرستان خواف باشیم. صنعت فولاد از جمله صنایعی است که هم در صنایع بالادستی، میانی و پایین‌دستی، قادر به ایجاد اشتغال خوبی است؛ به طوری که از استخراج معدن تا در پایان تبدیل آن به محصول نهایی، می‌توان چشم‌انداز مناسبی برای اشتغالزایی برای جوانان مستعد و دارای مهارت‌های لازم را ترسیم کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در ارتباط با ضرورت توسعه،عنوان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه است که با سرمایه‌گذاری این شرکت، مجری و بهره‌بردار عظیم‌ترین کارخانجات تولید گندله و کنسانتره با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ میلیون تن در سال است و مسلما توسعه این سرمایه‌گذاری، نیازمند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای است که موجب تقویت و توان صنعت فولاد کشور خواهد شد و با عنایت به تمهیدات صورت گرفته، مجوزهایلازم اخذ شده است. استفاده از فناوری‌های روز دنیا در ساخت این طرح‌ها، کمک شایانی به بهینه‌سازی مصرف انرژی خواهد کرد. از طرفی نمی‌توان به دلیل مشکلات ناشی از کمبود انرژی در مقاطع مختلف سال، نسبت به طرح‌های توسعه بی‌تفاوت بود. بنابراین برای کاهش اثر مشکلات انرژی، باید به سمت حل مسئله با نگاهی راهبردی باشیم. خوشبختانه با تعامل خوب میان بخش صنعت و قانون‌گذار، مجوزات لازم به شرکت‌های صنعتی برای احداث نیروگاه برق تا حدود ۱۲ هزار مگاوات صادر شده است که می‌تواند گره از مشکل کمبود برق بگشاید.

چشم‌انداز فولاد سنگان در صنعت فولاد

امرایی در ادامه به چشم‌انداز این شرکت در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای اشاره کرد و گفت: فولادسنگان با توجه به چشم‌انداز شرکت، از بزرگ‌ترین صنایع معدنی شمال شرق کشور، با توانایی تولید اقتصادی حداقل ۶ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن کنسانتره تا افق ۱۴۰۴ خواهد بود که توجه ویژه به اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای، این شرکت را تبدیل به مجموعه‌ای از کارخانه‌ها خواهد کرد که نتیجه آن را در توسعه همه جانبه از یک سو و تعهد در مشارکت‌های اقتصادی در راستای توسعه متوازن و همه جانبه منطقه از سوی دیگر شاهد خواهیم بود. بدون شکبهره‌برداری از این طرح‌ها، منجر به سودآوری مضاعفی برای شرکت خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اولویت‌های این شرکت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اذعان کرد : اولویت شرکت فولاد سنگان در طرح‌های توسعه‌ای، استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود داخلی، مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکهبا بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور، شاهد اشتغال‌زایی حدود دو هزارنفر به صورت مستقیم و شش هزار نفر به صورت غیر مستقیم خواهیم بود که نویدبخش اشتغال مولد و کاهش بیکاریدر این خطه از کشور است و بدون شک سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانجات مذکور، موجب افزایش میزان سطوح درآمدی در این شرکت خواهد بود.

بهره‌برداری ازعظیم‌ترین پروژه کنسانتره‌سازی در شرق کشور

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در ارتباط با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تاکید کرد:شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در کوران تحریم‌ها با اتکا به مهندسان و متخصصان داخلی و بدون حضور کارشناسان خارجی، عظیم‌ترین پروژه کنسانتره‌سازی در شرق کشور به ظرفیت پنج میلیون تن را مورد بهره‌برداری قرار داد. این افتخارآفرینی مهندسان جوان داخلی در چهارمین جشنواره ملی حاتم(حمایت از تولید ملی) با محوریت اجرای موفق پروژه‌های عظیم ملی با استفاده از توان متخصصان داخلی عنوان برتر را به دست آورد و موفق به کسب تقدیرنامه ملی شد. این مهم فولاد سنگان را در ردیف کارخانجاتی قرار داده است که با تولید و حمایت از تولید داخلی، افتخار آفرینی کرده و به حق می‌توان این شرکت را فرزند تحریم دانست که با اعتماد به جوانان ایرانی، توانستند پروژه عظیمی را به بهره‌برداری برسانند. بدون شک شرکت با پیرویاز فرمایشات مقام معظم رهبریدر عینیت‌بخشی به شعار سال یعنی «تولید،دانش‌بنیان واشتغال‌آفرین»از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد و به امید خدا در ساختپروژه‌های توسعه‌ای، با تکیه بر توان داخلی اقدام می‌کند.

امرایی در پایان ضمن تاکید بر مقوله آموزش،یادآور شد: شرکت فولاد سنگان در حوزه آموزش و جانشین‌پروی، با تشکیل هسته دانشی، سنگ بنای مدیریت استعدادها در سازمان و جانشین‌پروری را بنا کرده است و با توجه به سیستم نظام‌مند و سیاست‌های ابلاغی صورت گرفته از سوی فولاد مبارکه در خصوص جذب و آموزش نیروی انسانی، این شرکت نیز مطابق با استانداردها و گردشکارهای موجود پس از برگزاری آزمون و همچنین آموزش‌های تئوری و عملی، مراحل جذب ، گزینش و به کارگیری از نیروی انسانی مورد نیاز را انجام خواهد داد.

http://tejaratava.ir/?p=64283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.