• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

توجه کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح توسعه فولاد اکسین/ ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در خوزستان

  • کد خبر : 43796
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
توجه کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح توسعه فولاد اکسین/ ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در خوزستان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توسعه فولاد اکسین و اجرای فاز دوم این شرکت مورد توجه این کمیسیون است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای تبدیل مواد خام تولیدی در خوزستان به محصولات دیگر برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد ضروری است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، شامگاه جمعه ۲۴ دی‌ماه رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه سید کریم حسینی نماینده اهواز و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این نشست اظهار کرد: برخی از شرکت‌ها در خوزستان به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نکرده و این محسوس بود چرا که در کنار این صنایع مناطقی وجود داشت که محروم بودند.

وی افزود: سعی می‌کنیم در جلسه جمع بندی روز آخر سفر این کمیسیون با حضور صنایع و شرکت‌ها هر کدام از این مناطق محروم به یکی از این صنایع سپرده شود.

اسماعیلی بر توسعه متوازن در خوزستان تاکید و عنوان کرد: به دنبال این هستیم که این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود و با ایجاد صندوق کارآفرینی و اشتغال به توسعه متوازن کمک کرده و به دنبال آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی نبود صنایع تبدیلی در استان و اهواز را از دیگر مشکلات دانست و اضافه کرد: مواد خام صنایع از استان خارج می‌شود و صنعتی وجود ندارد که این مواد را تبدیل به صنایع دیگر کند و باعث درآمد زایی و اشتغال در خوزستان شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح توسعه فولاد اکسین یا فاز دوم این شرکت مورد توجه این کمیسیون است، ادامه داد: بحث حمایت مددکاران و افزایش حقوق مستمری بگیران بهزیستی انجام و افزایش حقوق آن‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز دیده شده، همچنین مصوبه بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار این کمیسیون در مجلس است‌.

وی تصریح کرد: عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت، اصلاح قراردادها، افزایش امنیت شغلی و افزایش وام ادواج از مسائلی است که به صورت جدی در مجلس دنبال خواهیم کرد.

http://tejaratava.ir/?p=43796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.