• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

توانیر و مخابرات اصلی‌ترین مشتریان «بکام»

  • کد خبر : 76471
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
توانیر و مخابرات اصلی‌ترین مشتریان «بکام»

مجموعه کارخانجات تولیدی شهید قندی که با نماد «بکام» در بورس و سهامداری عمده شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» حضور دارد، امروز یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان کابل‌های مخابراتی در بازار داخلی است.

محمد جواد عسکری مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی با اشاره به تاریخچه این مجموعه بیان کرد: این مجموعه در سال ۶۳ کار خود را با هدف تولید انواع کابل‌های مخابراتی مسی و کابل‌های مخابراتی نوری، توسعه ارتباطات و ایجاد تحول در شبکه عظیم مخابراتی کشور، تحت پوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت در شهر یزد در زمینی به وسعت یک میلیون مترمربع و با زیربنایی معادل دویست هزار مترمربع همگام با آخرین فناوری روز جهان و به عنوان پدیده‌ای نو درعرصه تولید کابل‌های مخابراتی آغاز کرد.

وی ادامه داد: در راستای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست‌های خصوصی سازی دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۳ شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و نام شرکت از “شرکت کابل‌های مخابراتی شهید قندی” در سال ۱۳۸۷ به “شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی” تغییر کرد.

به گفته عسکری، این مجموعه به سوریه، عراق، اتیوپی و افغانستان صادرات دارد.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار، اظهار کرد: در حال حاضر طرح انتقال کارخانه به خارج از شهر با افزایش سرمایه گذاری در دستور کار شرکت و در حال اجرا است.

عسکری درباره سهم این مجموعه در بازار داخلی، بیان کرد: محصولات این شرکت در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد شبکه زیرساخت مخابراتی مورد استفاده قرار گرفته و هم اکنون نیز به عنوان شرکت پیشرو در این حوزه است. همچنین در مورد کابل‌های برقی فشار ضعیف، در زمینه کابل‌های خودنگهدار سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارد. در واقع شرکت‌های زیرساخت همانند توانیر و مخابرات ایران در داخل کشور عمده مشتریان محصولات شهید قندی هستند.

وی همچنین درباره ارتباط صنعت و دانشگاه نیز بیان کرد: با توجه به مطرح شدن پروژه‌های دسترسی FTTX از سال‌های قبل، این شرکت ماشین آلات مورد نیاز جهت تولید این محصولات را تهیه و نصب کرده و تولید سایر تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه‌های مخابراتی در لیست پروژه‌های توسعه با همکاری دانشگاه دیده شده است. در زمینه کابل‌های برق فشارضعیف و متوسط و همچنین کابل‌های ویژه صنعتی نیز موضوع ورود ما در مرحله مطالعاتی علمی است و بزودی نحوه فعالیت ما در این حوزه نیز تعریف خواهد شد.

اما با توجه به شعار سال این مجموعه با شرکت‌های دانش بنیان وارد همکاری شده است، عسکری در این باره افزود: شرکت پلیمر ایساتیس قندی از شرکت‌های تابعه شهید قندی و فعال در حوزه تولید پلیمر‌های مورد نیاز صنایع سیم و کابل و لوله و … در رده شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه تامین مواد اولیه، بیان کرد: در خصوص تامین مواد اولیه داخلی شرایط مناسبی وجود دارد. تامین مواد اولیه خارجی به خصوص فیبرنوری به دلیل وجود تحریم بسیار سخت است. اما با توجه به تغییرات شرایط قیمت گذاری بسیار سخت و ارایه لیست قیمت بلندمدت امکان پذیر نیست. در این راستا تامین مواد با حجم بالا تا حدودی راه گشا بوده است.

عسکری درباره تولید استاندارد اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۷۵ جزء نخستین شرکت‌های ایرانی بوده که موفق به اخذ گواهینامه ISO ۹۰۰۱ گردید و در سال ۱۳۸۱ گواهینامه کیفیت ISO ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۰۰ و استاندارد زیست محیطی ISO ۱۴۰۰۱ بر مبنای روح حاکم براین استاندارد‌ها است که هدف اصلی شرکت، حفظ کیفیت درحد استاندارد‌های جهانی و برآورده ساختن انتظارات مشتریان، تعالی صنعتی و اقتصادی و حذف وابستگی و حضور موثر در بازار‌های جهانی است.

منبع: می متالز

http://tejaratava.ir/?p=76471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.