• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

توانایی و بلوغ ایران خودرو برای خودارزیابی در حوزه HSE

  • کد خبر : 63475
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
توانایی و بلوغ ایران خودرو برای خودارزیابی در حوزه HSE

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران‌خودرو و شرکت‌های مشابه که دارای HSE قوی و کارآمد هستند می‌توانند خودارزیابی انجام داده و نتایج آن را به اداره کل بازرسی کار ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- احمد پرنده، در گردهمایی نمایندگان گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه ایمنی و بهداشت افزود: در طول یک سال ۳۶۰ هزار بازرسی  از کارگاه‌ها برای نظارت بر مقررات ایمنی کار توسط بازرسان صورت گرفته و بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر ساعت آموزش ایمنی توسط مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت و بهداشت کار انجام شده است.
وی افزود: یکی از روش‌های موثر برای پوشش گسترده ایمنی کار کشور، توجه به نقش نهادهای حاکمیتی از طریق نظارت بر خودارزیابی واحدهای اقتصادی بزرگ مشمول قانون کار است.
پرنده با اشاره به نقش مسوولانه ایران خودرو در حوزه سلامت کارکنان، گفت: حضور ما در این جلسه و استماع گزارش اقدامات ایران خودرو در حوزه ایمنی کار و اقدامات اصلاحی فرآیند بهبود شرایط محیط کار و اجرای برنامه‌هایی برای سلامت جان کارگران و به‌کارگیری متخصصان ایمنی و تشکیل کمیته‌های حفاظت و حضور فعال مدیران HSE این امید را به ما می‌دهد که در ایران خودرو برنامه‌های خوبی برای صیانت نیروی کار صورت گرفته و با این اطمینان، ما از بازرسان کار برای نظارت بر سایرکارگاه‌ها بیش‌تر استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در کل کشور ۲۰ هزارکمیته حفاظت ایمنی در شرکت‌ها برای حفظ و صیانت نیروی کار فعال هستند، افزود: تشکیلات ایمنی و بهداشت مجموعه‌های بزرگ صنعتی مانند ایران خودرو با ۶۵ شرکت فعال در زیرمجموعه و بیش از ۸۰ هزار نیروی انسانی،  از نمونه های موفق کمیته های ایمنی و بهداشت کار کشور است.
وی از مجموعه ایمنی گروه ایران خودرو خواست، علاوه بر خدمات ایمنی و بهداشت به کارگران خود برنامه‌هایی برای خانواده جامعه هدف خود داشته باشد.  
مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی اداره کل بازرسی کار و مرکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت بهداشت کار برای اجرای برنامه های مشترک با ایران خودرو برای ارتقای ایمنی کار خبر داد و گفت: از مجموعه ایران خودرو درخواست می‌کنیم علاوه بر خدمات ایمنی که در کارگاه‌های خود انجام می‌دهد با توجه به داشتن تیم ایمنی مجرب، نقش خود را در مسوولیت اجتماعی جامعه با مشارکت در ایمنی عمومی نیز ایفا کند. 

استراتژی مدیرعامل ایران خودرو حفظ سلامت و نگه‌داشت کارکنان است
نماینده مدیرعامل ایران خودرو در امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست نیز در این گردهمایی گفت: تیم پیش‌گیری، درمان و رفاه ایران خودرو توانست دو سال تمام با ویروس کرونا و شرایط سخت ناشی از آن مبارزه و مقابله کند و اقدامات انجام شده، سبب شد تا ایران خودرو به عنوان شرکتی با بهترین عملکرد در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و صیانت از سلامت نیروی کار در دولت مطرح شده و تقدیرنامه های بسیاری دریافت کند.
علی اکبر مراد عباسی، با اشاره به همکاری مشترک تیم پیشگیری، درمان و رفاه در انجام اقدامات سلامت محور و پیش‌گیرانه در زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: نقش مدیریت‌ها و معاونت‌های ایران‌خودرو نیز برای تحقق این مهم اثربخش بود و مجموعه این مشارکت‌ها موجب شد تا در زمینه صیانت از سلامت  نیروی کار و ایجاد محیط کار ایمن در دوره همه گیری کرونا پیش‌گام باشیم.
معاون توسعه منابع انسانی شرکت ایران‌خودرو افزود: آموزش نیز از سایر اقدامات موثر انجام شده در این دوره بود که اطلاع‌رسانی از طرق مختلف به منظور آگاهی بخشی به کارکنان و خانواده‌های آنها صورت گرفت.
 نماینده مدیرعامل ایران خودرو در امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست، ضمن قدردانی از اقدامات اثربخش  تیم‌های فعال در حوزه HSE گفت: همواره تاکید مدیرعامل این مجموعه صنعتی بر حفظ سلامت و نگه‌داشت کارکنان به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه است و این مهم  در اولویت برنامه‌ها و اقدامات ایران خودرو قرار دارد.
وی با بیان دستور مدیرعامل گروه مبنی بر ضرورت رویکرد پیش‌گیرانه در زمینه HSE در تمامی فرآیندهای شرکت، بر لزوم برنامه‌ریزی‌های متعدد و موثر در زمینه آموزش و توانمندسازی نمایندگان HSE تاکید کرد.
معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو، ضمن تاکید بر پیش‌برد برنامه‌ها و اهداف ایمنی و بهداشت شغلی افزود: با مشارکت و تعامل تمامی ارکان سازمان باید ریسک‌های موجود و مناطق حادثه‌خیز و خطرناک شناسایی و  به صورت جدی نسبت به اجرای اصلاحات اقدام شود. 

شناسایی و پایش عوامل زیان آور محیط کار جزو اولویت‌های اصلی است
اسماعیل باقری، مسوول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت غرب تهران نیز در این همایش، گفت: ایران خودرو و شرکت‌های زیرمجموعه، آزمون خود را در زمان شیوع بیماری کرونا با انجام اقدامات پیش‌گیرانه و ایمنی به خوبی پس دادند که جای تشکر و تقدیر دارد.
وی افزود: علاوه بر این‌که این خودروساز در زمینه واکسیناسیون و فراهم آوری وسایل حفاظت فردی و برنامه های پیشگیری از کرونا برای کارکنان خود کاملا پیشرو بود، در مواردی نیز در راستای مسوولیت‌های اجتماعی به مجموعه مرکز بهداشت غرب کمک کرد. 
وی عنوان کرد: شناسایی عوامل زیان‌آور محیط کار جزو اولویت‌های اصلی است و عواملی مانند ارزیابی ریسک‌های بهداشتی و مداخلاتی که باید در این زمینه شکل گیرد نیز از موارد مورد اهمیت است.
گفتنی است، در این گردهمایی که با حضور جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان HSE گروه صنعتی ایران خودرو در سالن همایش های شرکت محورسازان برگزار شد، آخرین دستاوردها و نتایج در حوزه ایمنی توسط محمدفام به عنوان کارشناس این حوزه ارایه شد و در ادامه گزارش عملکردی فرآیندها و دستاوردهای ایمنی و بهداشت شرکت ایران خودرو و شرکت محورسازان نیز به سمع حاضران رسید.

http://tejaratava.ir/?p=63475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.