• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
1

تنها راه ترمیم اقتصاد حرکت در مسیر قرض‌الحسنه است

  • کد خبر : 87394
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
تنها راه ترمیم اقتصاد حرکت در مسیر قرض‌الحسنه است

سرپرست اداره کل خزانه‌داری و نظام‌های پرداخت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: اقتصاد کشور برای ترمیم و بازسازی خود چاره‌ای به غیر از حرکت در مسیر قرض‌الحسنه ندارد؛ زیرا همه درگیر مشکل تورم هستیم.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «مهدی نیکوکار» سرپرست اداره کل خزانه‌داری و نظام‌های پرداخت بانک در مصاحبه با برنامه «گفت‌وگوی ویژه» رادیو گفت‌‌وگو به تبیین نقش بانکداری قرض‌الحسنه در رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی پرداخت.
نیکوکار اظهار داشت: عقد قرض‌الحسنه از لحاظ قانونی تعریف و مشخص شده که از کجا تأمین و در کجا مصرف شود و در این زمینه مشکلی نیست.
وی افزود: هیچ قانون روشن و مشخصی برای نحوه جذب منابع مالی قرض‌الحسنه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه نمی‌بینیم و این یک مشکل اساسی در قوانین ماست.
نیکوکار با بیان اینکه منابع مالی قرض‌الحسنه کاملاً مردمی است و به هیچ وجه ریالی از بودجه دولت در این خصوص وجود ندارد، اظهار کرد: انسان به امور فطری علاقمند است. در قرآن بر قرض دادن تأکید شده، برای همین است که مردم به قرض‌الحسنه علاقه دارند.
وی با اشاره به اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه سالانه حدود ۸۰ درصد رشد منابع دارند، تصریح کرد: صاحبان کسب‌وکارها و تولیدات می‌توانند از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه و عقد قرارداد با آن‌ها محصولات خود را به‌صورت اقساطی به فروش برسانند.
نیکوکار افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با معرفی‌نامه، ۷.۵ میلیارد ریال وام دریافت کنند و سایر شرکت‌های تولیدی نیز با سپرده‌گذاری از این وام بهره‌مند می‌شوند.
این کارشناس پولی و بانکی با بیان اینکه در بانک‌های قرض‌الحسنه با مشتریان عادی مواجه نیستیم و مشتریان ما بسیار خوش‌حساب هستند، گفت: اقتصاد کشور برای ترمیم و بازسازی خود چاره‌ای به غیر از حرکت در مسیر قرض‌الحسنه ندارد، زیرا همه درگیر مشکل تورم هستیم.

http://tejaratava.ir/?p=87394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.