• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

تمام تجهیزات حساس مورد نیاز صنعت پتروشیمی داخلی سازی می‌شوند

  • کد خبر : 14814
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
تمام تجهیزات حساس مورد نیاز صنعت پتروشیمی داخلی سازی می‌شوند

شرکت پتروشیمی کارون براساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشته تلاش کرده تا پیشرو در این امر مهم باشد و برنامه‌ریزی جهت ایجاد یک لایسنس بومی در حوزه ایزوسیانات برای اولین بار در کشور بوجود بیاورد و در قدم بعدی این لایسنس را به کشورهای دیگر صادر کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، محمد حمیدی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه این شرکت با حضور در دومین «نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» این اتفاق مهم را نقطه عطفی برای حمایت از ساخت داخل و سازندگان داخلی به منظور ارتقا توان داخلی و جلوگیری از خروج ارز و عدم وابستگی به خارج دانست و ایجاد بازار تقاضا در داخل را جریان محرکه رونق تولید در صنایع پایین دستی و جهش تولید عنوان کرد. 

وی بابیان اینکه با حمایت از داخلی‌سازی و بومی‌سازی نیاز کشور به واردات تجهیزات حساس از کشورهای دیگر از بین می‌رود، گفت: تاکنون این مهم تا ۸۵ درصد محقق شده و با ادامه این فرآیند امید داریم این سازندگی در داخل را به ۱۰۰ درصد برسانیم. 
این مقام مسئول ایجاد تقاضا از سوی شرکت‌های پتروشیمی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز را نیز عامل رشد شرکت‌های دانش بنیان دانست و بیان کرد: با ایجاد چنین انرژی محرکه‌ای شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تواناتر در محور توسعه قدم بردارند و کشور را به صددرصد توان در داخلی‌سازی برساند. 
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت پتروشیمی کارون بااشاره به نام شرکت کماتور سوئد به عنوان لایسنسور این شرکت اظهار داشت: پس از عدم اجرای تعهدات این شرکت (کماتور) بدلیل تحریم‌ها جوانان جسور و شکست ناپذیر پتروشیمی کارون با سعی و خطاهای بسیار توانستند بسیاری از فرایندهای پیچیده در تولید زنجیره ایزوسیانات‌ها را بومی‌سازی کنند و هم اکنون درصدد هستیم تا لایسنسی داخلی در این زمینه  برای اولین بار در کشور بوجود بیاوریم. 
وی ادامه داد: با همکاری و همیاری شرکت‌های بزرگ مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان و با تکمیل این لایسنس می‌توانیم خود را به عنوان اولین شرکت در ایجاد یک لایسنس معرفی کرده و در قدم بعدی آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم. 
حمیدی در پایان با اشاره به تجهیزات حساسی که در شرکت پتروشیمی کارون، به‌عنوان تنها تولید کننده محصولات زنجیره ایزوسیانات‌ها، استفاده می‌شوند گفت: نمونه بارز این امر داخلی‌سازی کاتالیست توری پلاتین است که در واحد اسید نیتریک کاربرد دارد.این کاتالیست بیش از سه ماه است که بدون هیچ مشکلی در سرویس است. 
لازم به ذکر است؛ شرکت پتروشیمی کارون در «نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» تعداد ۱۱ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های داخلی به منظور داخلی‌سازی و بومی‌سازی تجهیزات حساس و فنی خود امضا می‌کند

http://tejaratava.ir/?p=14814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.