• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

تلاش جهت دستیابی به جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال از طریق ریل

  • کد خبر : 17761
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تلاش جهت دستیابی به جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال از طریق ریل

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های این وزارتخانه جهت شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد که امسال چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل ریلی در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: اکنون حوزه ریلی در کشور در مسیر تحول و دگرگونی قرار گرفته و استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه روز افزون شده است و ما این مسیر را در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهیم داد.

وی گفت: هم اکنون تقاضاهایی داریم مبنی بر اینکه شرکت‌های ریلی جدید مایلند در حوزه حمل و نقل ریلی بیایند و در این عرصه فعال شوند که این تقاضا از ۲۰ هزار واگن دارد تجاوز می‌کند.

 اسلامی تصریح کرد: برنامه ما این است که در سال جدید توسعه ناوگان و توسعه زیرساخت‌های ریلی همچنان پرشتاب ادامه پیدا کنند و چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

 وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ما خیلی زودتر از تصوراتی که در گذشته بود، حجم باری را که با راه‌آهن جابه جا می‌شود، به ۱۰۰ میلیون تن در سال خواهیم رساند.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌ها و اهداف ما در سال جدید، اتصال راه‌آهن به چشمه‌های بار خواهد بود تا هم بتوانیم ایمنی و ارزانی و هم سهل‌الوصول بودن حمل‌ونقل را در راه‌آهن که لازمه آن گسترش حمل‌ونقل ریلی است، بیش از بیش فراهم کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=17761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.