• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت توسعه روستایی

  • کد خبر : 16720
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت توسعه روستایی
وزیر ارتباطات ضمن تقدیر از همراه اول بابت توسعه روستایی، از راه اندازی 5G این اپراتور در قشم و بندرعباس در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران،  آیین اتصال روستاهای استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات صبح امروز ۲۰ اسفندماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسؤولان این استان برگزار شد.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه همه اجزای اجرایی کشور پیگیر امر توسعه روستایی هستند، اظهار کرد: در سفر شهریورماه به این استان، قول داده بودم که پیگیر امر توسعه روستایی باشم و در راستای این مهم، امروز شاهدیم شاخص توسعه روستایی از ۶۰  به ۸۲ درصد رسیده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مطابق با برنامه می بایست به شاخص ۸۰ درصد می رسیدیم که اکنون از این میزان عبور کرده ایم. قول داده بودیم همه توانمان را بر روی رفع مشکلات بچه های مناطق محروم بگذاریم و حتی زمینه ای برای ورود آنها به بازارهای فرامنطقه ای در جهت رونق اقتصادی شویم، که اکنون به قولم عمل کردم.
وی گفت: ۲۸۱ روستای استان هرمزگان تا امروز به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند و ۲۵ روستای دیگر نیز تا پایان سال به این شبکه متصل خواهند شد که مجموعا ۳۰۶ روستا می شود؛ مبنای ما اتصال ۱۰۰ درصد روستاها به شبکه است.
وزیر ارتباطات ضمن تشکر از همراه اول برای کمک به این امر توسعه، اظهار کرد: لازم به ذکر می دانم که همراه اول بزودی تکنولوژی ۵G را در قشم و بندرعباس نیز راه اندازی خواهد کرد و این خبر خوشی برای مردم این مناطق است.
فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه در اجرای این پروژه های ارتباطی، توانستیم در مدت زمان کوتاهی و با سرمایه ۱۸۶میلیارد تومان در مناطق کوهستانی و صعب العبور کار را پیش ببریم، اظهار کرد: امروز ارتباطات جزو نیازهای اولیه مردم است؛ اهمیت آن را تنها زمانیکه می توانیم درک کنیم که ارتباطی قطع شود.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری در ارتباطات، مفید و نتیجه بخش است، عنوان کرد: در شرایط کرونایی دیدیم که ابزار ارتباطی تا چه میزان می تواند فرصت های جدید خلق و زندگی مردم را تسهیل کند.
احد قویدل، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه ظرف شش ماه گذشته و با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد خوبی در توسعه زیرساخت های ارتباطی استان شاهد بوده است، اظهار کرد: میزان اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در شش ماه گذشته از ۶۰ درصد به ۸۲ درصد رسیده است.
وی افزود: همراه اول در این راستا توانسته است با ایجاد و ارتقای ۹۷ سایت، ۱۴۰روستای استان هرمزگان را تحت پوشش خدمات خود درآورد.
در این مراسم یکی از سایت های احداث شده توسط همراه اول در روستای پور از بخش احمدی به صورت نمادین با حضور فرماندار شهرستان حاجی آباد و دستور وزیر ارتباطات مورد بهره برداری قرار گرفت.
طی دو سال اخیر از ۵۲۰ سایت جاده ای و روستایی استان هرمزگان ۳۰۵ سایت توسط همراه اول به فناوری های ۳G  و ۴G ارتقا پیدا کرده اند که حدود ۵۸ درصد سایت ها را شامل می شود. همچنین از ۲۵ سایت همراه اول در شهرستان بشاگرد ۱۳ سایت به فناوری۳G  و ۴G مجهز شده اند که حدود ۵۲ درصد سایت هاست.
طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول حدود ۴۵ هزار روستا در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است که بیش از دو برابر روستاهای تحت پوشش اپراتورهای دیگر است.
همچنین اپراتور اول بیش از ۸۲ هزار کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی کشور را تحت پوشش قرار داده که از مجموع جاده های تحت پوشش اپراتورهای رقیب بیشتر است.
همراه اول ضمن ارائه آخرین فناوری های تلفن همراه از جمله ۵G و سرویس های قابل ارائه بر بستر آن در کشور، با شعار تحقق رویای دیجیتال، توسعه روستایی و توجه ویژه به مناطق محروم را نیز سرلوحه کار خود قرار داده است.

http://tejaratava.ir/?p=16720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.