• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
5

تفکیک ترافیک تجاری و کاهش حوادث از مزایای آزاد راه غدیر است

  • کد خبر : 15623
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
تفکیک ترافیک تجاری و کاهش حوادث از مزایای آزاد راه غدیر است

کرج – تجارت آوا – رییس پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با برشمردن مزایای مختلف آزاد راه غدیر(آبیک – چرمشهر) گفت : بالابردن ضریب ایمنی سفر، تفکیک ترافیک تجاری از غیر ترانزیتی و کاهش حوادث جاده ای از مزیت های افتتاح این آزاد راه به شمار می رود.

سرهنگ هادی امیدوار روز پنجشنبه در مراسم افتتاح آزاد راه غدیر که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و با حضور ویدئوکنفرانسی  رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در نوار جنوبی استان های البرز و تهران که در اشتهارد برگزار شد، افزود: این آزاد راه به لحاظ ایمنی بالا نقش موثری در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای راه های منتهی به پایتخت را دارد.

وی ادامه داد: آزاد راه غدیر یا آبیک – چرمشهر به طول ۱۵۸ کیلومتر بین استان های قزوین ، البرز ، مرکزی و تهران واقع شده که  بخش مهمی از بار تجاری و ترانزیتی کشور و تهران به این مسیر جدید انتقال می یابد.

امیدوار گفت : این آزاد راه از ایمنی بالایی برخوردار بوده و موجب می شود تا  مسیر خودروهای سنگین و سبک در آزاد راه تهران – کرج – قزوین تفکیک شود و خودروهای سنگین به آزاد راه غدیر هدایت شوند که این امر نقش مهمی در روان سازی ترافیک و کاهش تصادف جاده ای در بخشی از آزاد راه های تهران و البرز دارد.

رییس پلیس راه ناجا افزود: آزاد راه  غدیر که از جنوب استان های  تهران – البرز  می گذرد در مسیر شهرک های بزرگ صنعتی استان های تهران ، البرز ، مرکزی و قزوین قرار دارد و در واقع دسترسی آسان برای تجارت و انتقال  محصولات تولیدی صنایع  محسوب می شود.

آزاد راه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص ) و وزارت راه و شهرسازی ساخته شده است.

عملیات ساخت این آزاد راه در سال ۹۲ آغاز شد که از ۹۴ سرعت پیدا کرد ؛۴۳ کیلومتر این آزاد راه در حوزه جغرافیایی استان البرز است .

با افتتاح این آزاد راه ۴۰ درصد بار ترافیکی استان البرز کاسته می شود.
افتتاح این آزاد راه زمان سفر را در استان البرز ۱.۵ ساعت کاهش داده ضمن آنکه کاهش آلودگی هوا و  روان سازی ترافیک را به دنبال دارد.

http://tejaratava.ir/?p=15623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.