• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و تأثیر آن بر کسب‌و‌کار و مشتری، مهمترین اولویت پایداری در شرکت‌های بیمه

  • کد خبر : 15806
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و تأثیر آن بر کسب‌و‌کار و مشتری، مهمترین اولویت پایداری در شرکت‌های بیمه

بر اساس نقشه اهمیت روندهای عمده در سه شرکت بیمه مونیخ‌ری، سانکروپ و آلیانز، تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و تأثیر آن بر کسب‌و‌کار و مشتری، یکی از مهمترین اولویت‌های پایداری در شرکت‌های مذکور است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، نشست علمی «تدوین چارچوب گزارشگری پایداری؛ گزارشگری زیست‌محیطی، اجتماعی و راهبری» با همکاری مشترک پژوهشکده بیمه و دانشگاه الزهرا و محوریت اهمیت تهیه گزارشگری پایداری در ایران، وضعیت موجود گزارشگری پایداری در دنیا و تدوین چارچوبی برای گزارشگری پایداری در صنعت بیمه کشور، امروز شنبه ۹ اسفند در پژوهشکده بیمه برگزار شد. در این نشست که به صورت مجازی و با همکاری اداره امور پژوهشی پژوهشکده بیمه و میز تخصصی مطالعات نظارتی پژوهشکده بیمه برگزار شد، ضمن ارائه انگیزه‌های درونی و بیرونی پایداری، حوزه‌ها و محورهای فعالیت نهادهای مهم در زمینه استانداردهای گزارشگری پایداری تبیین شد.
بر پایه این گزارش، صنعت بیمه به طور قابل توجهی در معرض ریسک‌های ناشی از رویدادهای اقلیمی و همچنین انتقال جهانی به سمت اقتصاد کم‌کربن است و در مسیر این گذار تغییراتی در خط مشی‌ها و فناوری‌ها رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به بروز ریسک‌های ناشی از تغییر تقاضا برای محصولات و خدمات بیمه‌ای و همچنین ریسک اعتباری شود. به این ترتیب در سطح جهانی گزارشگری پایداری به شناخت چالش‌های پایداری شرکت‌ها کمک می‌کند. گزارش پایداری ابزاری برای مدیریت تغییر به سمت اقتصاد جهانی پایدار است که سودآوری طولانی مدت را با رفتار اخلاقی، عدالت اجتماعی و مقاومت محیط زیستی ترکیب می‌کند.
این گزارش می‌افزاید، صنعت بیمه از طریق شناسایی فرصت‌های ارائه محصولات بیمه‌ای پایدار، توجه بهتر به ریسک‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و راهبری شرکتی و ارائه اطلاعات مرتبط به ذینفعان درونی و بیرونی شرکت‌ها، قیمت‌گذاری دقیق‌تر محصولات بیمه‌ای، مشاوره مدیریت ریسک به دولت‎ها و مدیریت سرمایه‎گذاری‏ها در راستای تامین مالی پایدار پروژه‎ها، می‌تواند در ایجاد اقتصاد پایدار ایفای نقش کند.
اضافه می‏نماید؛ با توجه به عزم جهانی در تهیه گزارشات پایداری که نشانگر راهبرد و برنامه کشورها و سازمان‎ها در راستای فعالیت پایدار است، تهیه این گزارش در صنعت بیمه کشور در روابط بین‎المللی و جذب سرمایه‎گذاری خارجی نیز موثر خواهد بود.
در این نشست همچنین مسائل مربوط به پایداری در فرآیندهای اصلی بیمه شامل ارزیابی و کاهش ریسک، کنترل ریسک در معرض، برنامه‌ریزی استراتژیک، طراحی محصول، توزیع، بازاریابی، رسیدگی به ادعاهای خسارت، تدارکات و اجرا و اداره تشریح شد.
بررسی‌های انجام شده بر روی نقشه اهمیت روندهای عمده در سه شرکت بیمه مونیخ‌ری، سانکروپ و آلیانز بیانگر آن است که تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و تأثیر آن بر کسب‌و‌کار و مشتری، بلایای طبیعی،  دیجیتالی شدن و خودکارسازی، امنیت مشتری، بحران / شوک‌های مالی، اعتماد و اعتبار کسب‌و کار، افشا و شفافیت، ارزش و انصاف، امنیت سایبری، و سرمایه‌گذاری پایدار از مهمترین اولویت‌های پایداری در شرکت‌های مذکور می‌باشد.
فایل های ارائه شده در این نشست از طریق لینک های زیر قابل دریافت است.

فایل ارائه دکتر نیاکان

فایل ارائه دکتر رحمانی

http://tejaratava.ir/?p=15806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.