• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

تعهد به آرمان‌های شهدا بهترین ادای دین به آنهاست

  • کد خبر : 17038
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
تعهد به آرمان‌های شهدا بهترین ادای دین به آنهاست

مدیرعامل بانک صادرات ایران در آیین بزرگداشت روز شهدا و تجلیل از فرزندان شاهد همکار این بانک گفت: بهترین ادای دین به شهدا متعهد ماندن به آرمان‌های آنهاست.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی، در این مراسم که با حضور اعضای هیئت‌مدیره، مدیران ارشد و جمعی از فرزندان شاهد این بانک در برج سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد، با تبریک عید بزرگ مبعث و ایام مبارک ماه رجب، به برنامه‌های بانک صادرات ایران در ایام پایانی سال اشاره کرد و افزود:: ما مدیون شهدا هستیم و افتخار می‌کنیم که در بانک صادرات ایران با تقدیم بیش از ٩٠ شهید تلاش شده تا این مجموعه نقش مناسب و سازنده خود را در تقویت پایه‌های جمهوری اسلامی ایران ایفا کند. خون شهدا پربرکت بوده و درخت انقلاب روز به روز بالنده‌تر شده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بهترین ادای دین به شهدا متعهد ماندن به آرمان‌های آنها است. اندیشه ها، سخنان، خلق و خوها و آرزوهای شهدا با سپری شدن ٣٠ تا ۴٠ سال همچنان در معرض دید ماست و باید با برگزاری مراسم و یادواره آن رادمردان را یاد کنیم. مؤثرترین کار این است که به آرمان‌های شهدا وفادار بمانیم. آرمان‌های شهدا را می‌توان در وصیت‌نامه‌ها و نامه‌هایشان دید. البته وصیت‌نامه شهدا با وجود سن کم اکثر آنان، بسیار عمیق است و به تفسیر نیاز دارد و لازم است به دقت مورد توجه قرار گیرد.
صیدی تاکید کرد: ادامه راه شهدا در عمل باید سرلوحه کار باشد. کشور ما به لحاظ جغرافیای سیاسی همواره شرایط خاصی داشته و به لحاظ داشتن همسایگان، ثروت‌های خدادادی و انرژی‌های فسیلی مانند منابع نفت و گاز و… مواد معدنی و دسترسی به دریای آزاد، همواره هدف دشمنان بوده است. با بروز و ظهور انقلاب اسلامی و توجه به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در آرمان‌های امام‌خمینی(ره)، بسیاری از بدخواهان نگران شدند و شرق و غرب از طریق صدام هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران را به راه انداخت که با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا در این هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم. امروز هم با همان شرایط مواجه هستیم و دشمنان و بدخواهان نمی‌خواهند ایران روی پای خود بایستد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به تهدیدات سخت‌‌افزاری و نرم‌افزاری علیه مردم کشورمان افزود: دشمن درصدد است از طریق فکر و فرهنگ در جامعه ما نفوذ کند و به اهدافش دست یابد. اخلال در نظام اقتصادی ایران یکی از اهداف مورد نظر آنهاست. افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها معیشت مردم را با سختی مواجه کرده است و در حال حاضر باید تولید ناخالص داخلی کشور بیش از هزار میلیارد دلار باشد، تا مردم زندگی به مراتب بهتری داشته باشند. دشمنان برای جلوگیری از رسیدن به این هدف، در تلاشند تا مردم ما را ناامید کنند و انگیزه لازم برای تلاش و سازندگی را از بین ببرند. این در حالی است که کشور ما هفت برابر استحقاقش ثروت دارد و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.
وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور همچنان شرایطی جنگی است. نظام ما می‌خواهد با عبور از این بحران به یک نظام قوی تبدیل شود. کاری که آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم انجام داده‌ند.
صیدی افزود: وظیفه داریم در جبهه اقتصادی برای ادای دین به شهدا و کشور کم‌کاری نکنیم. امروز کسی از ما کوتاهی در وظایف را نخواهد پذیرفت. برخی تحرکات در فضای مجازی در صدد است تا نسبت به آرمان‌های شهدا تردید ایجاد کند و همه ما وظیفه داریم نسیت به این موارد آگاهی‌بخشی داشته باشیم. این مهم را باید با عملکرد خودمان نشان دهیم.
رضا صدیق، قائم‌مقام بانک صادرات ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه جملات برای بیان عظمت و شأن شهدا حق مطلب را ادا نمی‌کنند، گفت: جمله معروف «شهید نظر می‌کند به وجه‌ا…» بی شک نسبت به سایر عبارات گفته شده، جمله کامل‌تری است.
رضا صدیق افزود: رشادت‌های بسیار زیادی از روزهای اول شکل‌گیری انقلاب اسلامی و عرصه هشت سال دفاع مقدس از شهدا دیده‌ایم. همه جوان‌ها به میدان آمدند. رشادت‌های شهدا در جریان مبارزات انقلاب در شهرهای کوچک مانند شهرهای بزرگ به خوبی دیده نشد و لذا شهدا در این شهرها به مانند شهدای گمنام انقلاب آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفتند که جا دارد به عنوان نمونه از اولین شهیده زن در استان ایلام برای مقاومت و حمایت از انقلابیون یا فرمانده جوان تیپ امیرالمؤمنین منطقه ایلام یاد کنیم که رشادت‌های آنها فراموش‌شدنی نیست.
وی افزود: در یادبود شهدا به روح بلند آنها درود می‌فرستیم و از همه شهدای صدر اسلام تا به امروز یاد می‌کنیم تا بتوانیم پرچم این انقلاب را به دست مبارک صاحب اصلی آن که همه چشم‌انتظار ظهورش هستیم، برسانیم.
صدیق اظهار کرد: همه ساله یادواره ٩۶ شهید بانک صادرات ایران در مشهد برگزار می‌شد، که امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان قدردانی حضوری از خانواده‌های آنها وجود نداشت و به نحو دیگری و با حضور اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج در منزل خانواده‌های شهدا تلاش کردیم از آنها قدردانی کنیم. افتخار می‌کنیم که هزاران نفر از فرزندان شهدا بدون آزمون در بانک صادرات ایران استخدام شده و مشغول به کار هستند و امیدواریم که روزی سکان بانک صادرات ایران توسط فرزندان شهدا هدایت شود.
سید بیوک موسوی، معاون سرمایه‌های انسانی و پشتیبانی بانک صادرات ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه این بانک طی سه سال مدیریت اخیر توانسته موفقیت‌های مهمی در جهت بالندگی و شکوفاتر شدن کسب کند، گفت: این اقدام یکی از بزرگترین افتخارات بانک صادرات ایران بوده و این همت والا و پیروزی غرورآفرین در سایه لطف خداوند و رشادت‌های شهدا و حضور و زحمات فرزندان شاهد و ایثارگران در این بانک است.
در این مراسم همچنین رامین شهیدی، به نمایندگی از فرزندان شاهد بانک صادرات ایران، به بیان نظرات خود در خصوص مقام والای شهید و دغدغه‌های شغلی پرداخت و مدیرعامل بانک برای بررسی موارد، دستورات لازم را صادر کرد.

http://tejaratava.ir/?p=17038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.