• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

تداوم برتری بانک آینده در مشتری مداری و شفافیت

  • کد خبر : 12181
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۹
تداوم برتری بانک آینده در مشتری مداری و شفافیت

بانک آینده در میان ۲۶ بانک دولتی و خصوصی کشور توانست رکورد دیگری را در راستای تبیین قوانین و الزامات بانک مرکزی برای سپره گذاران و سهامداران خود به ثبت رساند.پس از بانک آینده نیز بانک های تجارت و ملت رتبه های دوم تا سوم این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک آینده، بر اساس این گزارش، بانک مرکزی در راستای اجرای قانون جدید چک و طرح چکاوک پس از بررسی و ارزیابی عملکرد بانک ها در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر و همچنین پاسخ گویی شفاف و پیوسته به ارباب رجوع پیرامون این قانون مهم ، بانک آینده را به عنوان برترین بانک کشور در ارایه مفید و موثر این دو اقدام مهم معرفی کرده است.

تیم جدید مدیریتی بانک آینده با شناخت و اشراف بر قانون جدید چک و چکاوک آنرا تحولی بزرگ در تعمیق ثبات نظام اقتصادی کشور و افرایش ظریب اعتماد مردم به عملیات اطمینان بخش بانکداری کشور دانسته و در این راستا با تبیین این قانون برای همکاران و پرسنل شریف بانک آینده و در راستای تکریم مشتریان ، نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر جزییات الزامات جدید قانون چک به همه ذی نفعان از طریق ابزار های موثر ارتباطی و رسانه ای اقدام کرده است.

همچنین حوزه ارتباط با مشتریان بانک آینده نیز با هدف پاسخگویی شفاف و کارآمد ، بطور شبانه روزی در خدمت ارباب رجوع و عموم اشخاصی بوده که پیرامون قوانین جدید چک و چکاوک دچار ابهام و یا نیازمند راهنمایی و دریافت خدمات هستند.

کارشناسان معتقدند، با اجرای دقیق و منتسجم قانون جدید چک علاوه بر جلوگیری از تلاطم های قیمتی در بازار ارز می توان به ایجاد ثبات در معاملات و آرامش در کسب و کارها امیدوار بود چرا که با کنار رفتن چک های صادره در وجه حامل و شناسایی منشاء چک ، ابزارهای کنترلی و نظارتی در بازار پول و ارز به شکل موثر و کارآمد تری می توانند مسیرهای هزینه کرد وجوه و فرد صادر کننده چک را رصد و شفاف کنند به این ترتیب از بروز تخلفات ناشی از دست به دست شدن انواع چک های حامل و پشت نویشی شده در معاملات جلوگیری خواهد شد.

اصلاحیه جدید قانون چک در آبان ماه ۱۳۹۷ از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از تایید شورای نگهبان ،در دوازدهم آذرماه همان سال به بانک‌ها ابلاغ شد. 

اگر چه بانک مرکزی اجرای کامل و صحیح این قانون را در دستور کار قرار  داده و هم اکنون نیز اغلب مقدمات مربوط به اجرای این قانون فراهم شده است،اما به دلیل تغییرات ساختاری در رویه صدور، انتقال، وصول و سایر عملیات مربوط به چک در قانون جدید و آثار و تبعات آن و همچنین به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا برای کسب و کارها ،مقرر شد اجرای این قانون به صورت تدریجی انجام شود تا ضمن فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر، زمینه آگاهی افراد جامعه از قواعد جدید چک میسر شود.

http://tejaratava.ir/?p=12181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.