• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

تحویل خودروهای وارداتی در هفته‌های آینده/ آغاز فرایند تحویل خودرو از امروز

  • کد خبر : 82364
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
تحویل خودروهای وارداتی در هفته‌های آینده/ آغاز فرایند تحویل خودرو از امروز

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از خودروها در گمرک در انتظار ترخیص و بخشی در حال حمل‌ هستند، گفت: به نظر می رسد در روزها و هفته‌های آینده عرضه خودروهایی که در گمرک موجود است، انجام و جریان این مسیر روان شود.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی امین در حاشیه مراسم آغاز به کار سامانه جمع‌سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت (سامانه دریافت نظرات مردم و کارشناسان درباره برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت صمت)، در پاسخ به سوال ایسنا، درباره زمان تحویل خودروهای وارداتی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ شرکت درخواست دادند در فرآیند واردات خودرو مشارکت کنند که ۳۰ شرکت شرایط آن را داشتند و تاکنون ۱۳ شرکت ۱۰۰ هزار خودرو ثبت سفارش کردند.

وی با اشاره به توقف واردات خودرو از سال ۱۳۹۷، گفت: بنابراین راه‌اندازی مجدد این فرآیند زمان‌بر بود. ابتدا قرار بود که خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شود که در نهایت منتفی شد و همین موضوع هم باعث شد زمان را از دست بدهیم. همچنین مقررات پیچیده و خاصی درباره واردات خودرو وجود دارد که درباره سایر کالاها این چنین نیست. برای مثال گمرک برای تعیین قیمت خودرو باید از شرکت سازنده کشور مبدا قیمت بگیرد که این موضوع برای هیچ کالای دیگری وجود ندارد و پیچیدگی زیادی ایجاد می‌کند.

فاطمی امین با بیان اینکه ۱۳ مرحله طی شده تا بستر واردات خودرو فراهم شود، تصریح کرد: آخرین موانع واردات خودرو مربوط به چند مورد استاندارد و محاسبه قیمت از سوی گمرک بود که هفته گذشته در این رابطه تصمیم‌گیری و مصوب شد و در حال حاضر در انتظار ابلاغ مصوبه هستیم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر جریان واردات راه افتاده و تعدادی خودرو در گمرک وجود داشته که هنوز امکان ترخیص آنها نیست، تعدادی از خودروها نیز در حال حمل‌ هستند. واردکنندگان منتظرند خودروهایی که در گمرک هستند ترخیص شوند تا آن‌ها کار را شروع کنند. به نظر می رسد در روزها و هفته‌های آینده عرضه خودروهایی که در گمرک موجود است، انجام و جریان این مسیر روان شود.

وی همچنین درباره فرایند تحویل خودرو از امروز به کسانی که در طرح یکپارچه شرکت کرده‌اند، توضیح داد: اواخر سال گذشته ثبت نام در سایت آغاز  و بیش از ۹۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند، روز گذشته ۶ شرکت از جمله سایپا، مدیران و کرمان موتور فراخوان را اعلام کردند و از امروز نیز عملا فرایند تحویل خودروها آغاز شده است و متقاضیان طبق نوبت باید به شرکت‌های خودروساز مراجعه و با انعقاد قرارداد نسبت به تحویل خودرو خود اقدام کنند که امیدواریم حتی در هفته جاری تحویل صورت گیرد.

http://tejaratava.ir/?p=82364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.