• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تحقق۱۸۰ درصدی هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قالب جز ۲‌بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 83598
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
تحقق۱۸۰ درصدی هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در قالب جز ۲‌بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱

بنا بر اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تهران، بانک پارسیان با ایجاد۴۵۰۰ شغل مستقیم در این استان طی سال گذشته، رتبه نخست ایجاد اشتغال پایدار وکاهش نرخ بیکاری را بین بانک های کشور کسب کرد.

این تعداد شغل با اعطای ۱،۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۰۴۶ طرح معرفی‌شده در قالب بنگاه‌های زودبازده وکارآفرین ایجادشده است.
گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد؛ بانک پارسیان با تحقق ۱۸۰ درصدی بودجه ابلاغی در جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۱ بالاترین درصد عملکرد اشتغال‌زایی در بین بانک‌های کشور را با توجه به میزان سهمیه تخصیص‌یافته و با اولویت مناطق محروم از آن خودکرده است.
شایان‌ذکر است؛ پیش‌ازاین نیز بانک پارسیان توانست بهترین عملکرد را در حوزه حمایت از محرومان به نام خود ثبت کند. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که بانک پارسیان با تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه ابلاغی دربند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۰ که بر حمایت از افراد تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و عمل به تکالیف قانونی؛ باهدف کمک به رونق اشتغال و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تأکید دارد، بالاترین درصد عملکرد را در بین بانک‌های کشور را به نام خود ثبت کند.
گفتنی است؛ این بانک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در حوزه توسعه اشتغال در مناطق روستایی، محرومیت‌زدایی و همچنین ارتقای عدالت اجتماعی، کمک به اقشار آسیب‌پذیر از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با ارگان‌ها، اقدامات ارزنده و حمایت‌های مؤثری انجام داده است.
همچنین نگاهی به عملکرد این بانک طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که پارسیان با مشارکت در تأمین مالی طرح‌های کلان اقتصادی در حوزه تولید محصولات استراتژیک و زیربنایی، گام‌های اساسی در توسعه کشور برداشته و نقش مهم و انکارناپذیری را به‌عنوان یک بانک خصوصی در طرح‌های بزرگ و اقتصاد ملی دارد.
علاوه بر تأمین مالی طرح‌های بزرگ، بانک پارسیان همواره تلاش می‌کند برای تحقق توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی زمینه عملیاتی شدن طرح‌های بزرگ مستقر در مناطق مرزی و کم برخوردار را فراهم کند. همین مسئله موجب شده که نقش برجسته‌ای در طرح‌های اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری بخصوص در بخش روستایی با رویکرد ساماندهی کسب‌وکارهای خرد داشته باشد.

http://tejaratava.ir/?p=83598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.