• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
1

تاکید سرپرست بانک ملی ایران بر ضرورت توجه مدیران به رفع ناترازی و انضباط مالی

  • کد خبر : 83312
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
تاکید سرپرست بانک ملی ایران بر ضرورت توجه مدیران به رفع ناترازی و انضباط مالی

سرپرست بانک ملی ایران با تاکید بر ضرورت و اهمیت ایجاد تراز نقدینگی و مدیریت انضباط مالی در تمامی ارکان بانک گفت: براساس هدفگذاری ها و برنامه ریزی های صورت گرفته برای واحد ها و شعب بانک در سال جاری ، مدیریت منابع و مصارف و رفع ناترازی است که ایجاد توازن میان منابع و مصارف بانک باید بیشتر مورد توجه مدیران واحدها و شعب باشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ابوالفضل نجارزاده در همایش بررسی عملکرد سال ۱۴۰۱ و تبیین اهداف و برنامه های سال جاری که با حضور اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، معاونان، روسای ادارات کل، روسای ادارات امور شعب استان ها و شعب مستقل بانک برگزار شد، در ابتدا ضمن بیان تسلیت شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری، بر بسیج حداکثری امکانات در جهت مدیریت اضافه برداشت ها و تراز نقدینگی بانک تاکید کرد و در ادامه خواستار ریل گذاری جدید بانک طبق نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری در مسیر تقویت مهار تورم و رشد تولید در سال جاری شد. 

اولویت اصلی، مهارتورم و رشد تولید 

دکتر ابوالفضل نجارزاده ضمن قدردانی از هم افزایی و نقش آفرینی مطلوب و مناسب شعب، واحدها و ادارات امورشعب استان ها که در پیشبرد اهداف عملیاتی بانک در سال گذشته اثرگذار بودند، با اشاره به موانع و مشکلات موجود، مهم ترین راهبردها، سیاست ها و اهداف جدید بانک را در سال جدید تبیین کرد.

وی اظهارداشت: تلاش ها، اقدامات موثر و  فعالیت های مطلوب و سازنده همکاران در تمامی ارکان بانک در سال گذشته موجب شد که بانک در شاخصه های مختلف سهم بازار را کسب کند.

نجارزاده در ادامه با بیان این که بانک ملی ایران باید در سال جاری با تمام توان و ظرفیت در مسیر “مهار تورم و رشد تولید” گام های مثبت و سازنده ای بردارد، گفت: تامین مالی برای رشد تولید در کشور در تمامی زمینه ها باید هدفمند، با برنامه و در چارچوب قانونی باشد تا برایند آن کسب سهم عمده از خدمات مالی بانک ملی ایران

توسط تمامی تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و کارآفرینان در ایجاد و توسعه کسب و کار و تولید باشد.

تلاش در مسیر کسب سهم بازار 

وی در ادامه با بیان این مطلب که در سال گذشته بانک با سعی، تلاش، همدلی، همکاری و همت همه همکاران در شاخصه های مختلف از جمله کل سپرده ها توانست به هدفگذاری های خود دست یابد و مجدد سهم عمده ای از بازار را کسب کند، افزود: امسال با برنامه های کوتاه و بلند مدت، اهداف متفاوت و براساس برنامه های صورت گرفته بنا داریم سهم بیشتری از بازار را بدست آوریم تا بانک را به جایگاه اصلی و قبلی خودش برگردانیم.

سرپرست بانک ملی ایران لازمه موفقیت و کسب دستاوردهای جدید در نظام بانکداری امروز دنیا را ایجاد محصولات و خدمات منحصربفرد و نوین و به دنبال آن تقویت بازاریابی و فضاهای رقابتی  عنوان کرد و گفت: در سال جاری برای موفقیت های بیشتر بانک باید ابزارهای لازم، امکانات و تجهیزات مناسب را تهیه و در اختیار همکاران شعب قرار دهیم. 

گام های اساسی در راستای موفقیت

وی در ادامه این همایش با تاکید بر این نکته که همه شرکت های تابعه ملزم به همکاری هستند و باید براساس سیاست های مدون بانک حرکت کنند، گفت: شرکت های تابعه که برای تسهیل و تسریع در امور بانک تاسیس شدند باید با همراهی و همکاری گسترده در چارچوب های قانونی، بانک را در اجرای تکالیف و وظایفش کمک کنند.  

 نجارزاده در ادامه به هم افزایی همکاران در راستای کاهش وصول مطالبات و قیمت تمام شده پول اشاره کرد و افزود: با اراده و همت همکاران و همچنین ابزارهای لازم امسال همچون سال گذشته در تحقق اهداف بانک گام های محکم تری بر می داریم تا اتفاقات مهمی را در بانک و اقتصاد کشور رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از این همایش با اشاره به این که شعب بانک با کسری کادر و نیروی متخصص مواجه هستند، تصریح کرد: با تلاش های بسیار توانستیم مجوز استخدام ۱۸۰۰ نفر را بگیریم که بزودی آزمون استخدامی آنها برگزار خواهد شد و به عنوان همکار در بانک ملی ایران فعالیت خواهند کرد.

وی با تاکید بر این که برنامه استراتژیک سال جاری بانک با قدرت پیاده سازی خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین محور های این برنامه در حوزه منابع انسانی، افزایش سطح معیشت همکاران است که راه اندازی گروه توسعه اقتصادی تابام با همین هدف است.

دکتر نجارزاده  به موضوع جانشین پروری اشاره کرد و گفت: موضوع جانشین پروری در بانک بسیار مهم است و باید انتصابات و انتخاب مدیران تحت یک سامانه جامع و نظام مند باشد.

وی در ادامه بر یکپارچگی مدیریت در ارکان بانک تاکید کرد و گفت: در سال جاری با وجود برنامه های عملیاتی بلند مدت و کوتاه مدت درکنار بازاریابی فعال همکاران، شعب بی شک ما را در گرفتن سهم بازار کمک خواهند کرد.

نجارزاده با تاکید بر اینکه افزایش سهم بانک در شاخصه های نظام بانکی مهم است، یادآور شد: با طرح و پیاده سازی یک برنامه دقیق باید به شعبی که سال گذشته به حد نصاب سودآوری نرسیدند کمک کنیم عقب ماندگی آن ها جبران شود.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار داریم همکاران تلاش کنند مطابق برنامه ها و نقشه راه موجود به اهداف و سیاست های ابلاغی دست یابیم.

http://tejaratava.ir/?p=83312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.