• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به‌زودی آغاز می‌شود

  • کد خبر : 13831
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۴۲
تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به‌زودی آغاز می‌شود

بیرجند – تجارت آوا – وزیر راه و شهرسازی گفت: تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی، از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی به‌زودی آغاز می‌شود.

محمد اسلامی که دوشنبه شب وارد شهرستان طبس در خراسان جنوبی شد، در حاشیه افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های این استان در جمع خبرنگاران افزود: بهره‌مندی مردم خراسان جنوبی از خط ریلی جزو اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وی گفت: ‌اکنون پروژه احداث خط آهن چابهار – زاهدان با موافقت رهبر معظم انقلاب، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط چهار هزار نیروی کار در ۲ شیفت، به سرعت در حال اجراست و اجرای ادامه این مسیر شامل زاهدان – زابل – بیرجند – یونسی نیز در دستور کار قرار دارد و جزو پروژه‌های اولویت‌دار است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با موافقت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به خط ریلی، از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی به‌زودی آغاز می‌شود و تاکنون تمامی گام‌های اساسی اولیه و توافقات مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: ابتدا براساس قرارداد منعقد شده با یک کشور خارجی، قرار بود هزینه پروژه از محل فاینانس خارجی تامین شود اما پس از خروج آمریکا از برجام و تهدید کشورهای طرف قرارداد از سوی آمریکا، این کشورها ناچار به لغو همکاری با ایران شدند و حدود ۱۰ پروژه مهم وزارت راه و شهرسازی به همین مشکل دچار شد.

اسلامی درباره پروژه‌های دوبانده‌سازی راه‌های خراسان جنوبی گفت: راه‌های اصلی و شریانی خراسان جنوبی با توجه به افزایش ترافیک، ظرفیت بیشتری را طلب می‌کند که به همین دلیل تبدیل این راه‌ها به بزرگراه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: امشب ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی افتتاح شد که این روند همچنان در محورهای بیرجند – قاین، نهبندان – سربیشه، دیهوک – راور و بیرجند – طبس ادامه می‌یابد.

عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در مسیر کریدور ریلی شرق کشور ۱۵ مهر سال گذشته در سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی آغاز و انتظار دیرینه مردم این استان محقق شد.

۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های خراسان جنوبی در نهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان از راه زمینی دوشنبه شب از کرمان به خراسان جنوبی آمد و در شهرستان طبس مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قرار گرفت.

محمد اسلامی روز سه‌شنبه بازدید از پایانه مرزی ماهیرود، آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان، بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند – یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند را در برنامه دارد.

http://tejaratava.ir/?p=13831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.