• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
6

تامین مالی زنجیره‌ای، تسهیلات بانکی را به تولیدکننده واقعی می‌رساند

  • کد خبر : 43084
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
تامین مالی زنجیره‌ای، تسهیلات بانکی را به تولیدکننده واقعی می‌رساند

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای و انجام اعتیارسنجی توسط بانک‌ها فساد کم می‌شود.

«عباس هاشمی» در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای اظهار داشت: با اجرای این طرح منابع به سمت تولید هدایت می‌شود و تسهیلات به متقاضیان واقعی پرداخت می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح خلاهای قانونی پر می‌شود و زمانی که تولیدکننده برای تامین مواد اولیه اقدام به گشایش اعتبار می‌کند سیستم بانکی به صورت مستقیم ورود و اعتبارسنجی می‌کند درنتیجه فساد کم می‌شود.

این فعال در زمینه لوازم خانگی تاکید کرد: از دیگر دستاوردهای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای چرخش سالم نقدینگی در جهت تأمین مواد اولیه تولید است.

وی ادامه داد: در نتیجه تولیدکنندگان اطمینان خاطر خواهند داشت که با بانک‌ها معامله می‌کنند و دیگر لازم نیست نگران سوء استفاده و کلاهبرداری باشند یا تاخیری در تامین مواد اولیه وجود نخواهد داشت.

هاشمی تصریح‌کرد: طرح تأمین مالی زنجیره‌ای این امکان را در اختیار فعالان و تولیدکنندگان قرار می‌دهد که برنامه‌ریزی جامعی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود داشته باشند.

وی اظهار داشت: این طرح باید شفاف و ساده باشد و تولیدکنندگان و فعالان از مزایای طرح مطلع و مجاب شوند که از این مزایا بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش ، طرح تامین مالی زنجیره‌ای برنامه دولت برای هدایت منابع و اعتبارات به بخش مولد کشور است. براین اساس تفاهم‌نامه‌ای با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با هفت بانک دولتی امضا شد.

این تفاهم‌نامه در زنجیره فلزات، خودرو، ساختمان، لوازم خانگی، صنایع غذایی، محصولات پتروشیمی، ماشین‌آلات و تجهیزات فعال است.

زیرساخت این اقدام در هفت بانک به طور کامل فراهم شده است. مقرر شده در گام بعدی طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، کار مشترکی نیز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی شروع شود تا صنایع دیگر هم از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

با اجرایی شدن این طرح هر بنگاه اقتصادی به جای دریافت پول، برات الکترونیکی می‌گیرد و به زنجیره بعدی می‌دهد و این فرآیند همچنان در زنجیره تولید ادامه می‌یابد.

سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع دیگر دستاوردهای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای عنوان شده است.

http://tejaratava.ir/?p=43084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.