• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

تاریخ‌سازی گروه فولاد مبارکه با عبور از تولید ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تن فولاد خام

  • کد خبر : 79708
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
تاریخ‌سازی گروه فولاد مبارکه با عبور از تولید ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تن فولاد خام

از همان نخستین روز سال این راهبرد چراغ راه شد: «تولید؛ دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» و پولادمردان گروه فولاد مبارکه خرسند و مفتخرند که اگرچه هنوز ۱۰ روز دیگر تا پایان سال برای تولید فرصت دارند، زودتر از آنچه برنامه‌ریزی‌شده بود، با عبور از تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام، از تمامی رکوردهای ثبت‌شده تا پایان سال ۱۴۰۰ گذشتند و ضمن لبیک به‌فرمان رهبر فرزانه، بار دیگر تاریخ‌ساز شدند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: عبور از ۱۰ میلیون تن تختال، ۱۰ روز مانده به پایان سال، با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حالی رخ داد که حدود یک‌میلیون تن افت تولید ناشی از محدودیت‌های برق و گاز را که در سال جاری بیشتر از سال‌های قبل بود، پشت سر گذاشتیم و این امر محقق نشد، مگر با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم، استفاده از تجارب سال‌های قبل، ذخیره‌سازی به‌موقع مواد اولیه، انجام تعمیرات اساسی خطوط مختلف در زمان‌ اعمال محدودیت‌های انرژی و در نهایت افزایش بهره‌وری سرمایه‌های انسانی شرکت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به‌موازات رشد کمّی محصول، خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۱۲ درصدی تولید محصولات ویژه و تولید ۱۴ محصول جدید نیز هستیم.

به گفته طیب‌نیا، گروه فولاد مبارکه با سهم ۳۴ درصدی در تولید فولاد کشور، در رشد و ارتقای جایگاه ایران بین فولادسازان جهان نقش ارزنده‌ای داشته است.

وی در همین زمینه ادامه داد: جهادگران شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا، هم‌راستا با اهداف گروه، علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که در سال جاری به‌شدت و بیش از همیشه با آن مواجه بودند، توانستند تا شامگاه روز جمعه ۱۹ اسفندماه و ۱۰ روز مانده به پایان سال جاری، ۱۰ میلیون و ۱۶ هزار تن فولاد خام تولید کنند.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه افزود: با عنایت به شعار سال، سیاست‌های گروه بر سه محورِ تولید حداکثری و تأمین نیاز بازار داخل، استفاده از ظرفیت شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی برای توسعه سبد محصولات شرکت به‌ویژه برای آن دسته از محصولاتی که عمدتاً تاکنون از محل واردات تأمین می‌شدند و در مرحله سوم حمایت از سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان با نگاه بومی‌سازی هرچه بیشتر تجهیزات موردنیاز و ایجاد اشتغال متمرکز شد.

وی در همین زمینه تصریح کرد: از آغاز سال ۱۴۰۱ نقطه عطف تمامی فعالیت‌هایی که برای گروه در نظر گرفته شد بر این اصل استوار بود که در همه حوزه‌ها اعم از تولید، توسعه و بومی‌سازی، باید نگاه تحولی داشته باشیم؛ به این معنی که به‌عنوان‌مثال، در تولید فقط به فکر رکوردشکنی نباشیم و به‌موازات آن در مسیر تولید محصولات خاص و کیفی‌تر با نگاهی متفاوت حرکت کنیم، از سد همه محدودیت‌ها و تفکراتی که دست و پای ما را به‌نوعی بسته‌اند عبور کنیم و تولیدات دانش‌بنیان داشته باشیم. در نهایت همان‌گونه که مشاهده کردیم، با اتکا به دانش متخصصان داخلی، محصولاتی را برای اولین بار در کشور تولید کردیم که در پروژه‌های ملی کشور و بسیاری از صنایع خاص مورد استفاده قرار گرفت.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حوزه اجرای پروژه‌های توسعه گروه نیز در سایه الطاف الهی، طرح‌هایی شجاعانه و جسورانه پیشنهاد و وارد فاز اجرا شد که هریک از آن‌ها در حد ملی، ارزشمند و مؤثرند؛ توسعه‌های بلندپروازانه‌ای که با به بار نشستن آن‌ها نه‌فقط در تولید فولاد کشور، بلکه در تأمین انرژی و توسعه‌های دانش‌بنیان و علمی-تحقیقاتی، شاخص‌های ملی به یاری خداوند ارتقا خواهند یافت.

 وی گفت: در بخش توسعه، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۴ مگاواتی باراندمان ۵۸ درصد و مصرف آب یک‌پنجم نیروگاه موجود، احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خورشیدی و همچنین دو نیروگاه بادی در دستور کار قرار گرفت که پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

طیب‌نیا در ادامه به دستاوردهای توسعه‌ای در سایر شرکت‌های گروه اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در گروه فولاد مبارکه نیز توسعه‌ها به‌خوبی در حال اجراست؛ تاجایی‌که اخیراً شاهد شروع موفقیت‌آمیز کوره قوس الکتریکی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یکی از طرح‌های هفت‌گانه دولت بودیم که به‌زودی عملیات ذوب‌گیری و ریخته‌گری آن نیز عملیاتی خواهد شد. همچنین در فولاد هرمزگان، فولاد امیرکبیر کاشان و سایر شرکت‌های گروه برنامه‌های توسعه به‌خوبی در حال انجام است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه از تلاش همه مدیران، کارکنان گروه فولاد مبارکه در همه بخش‌های تولید، تعمیرات و پشتیبانی و همچنین از شرکت‌های پیمانکار و سازنده داخلی که هم‌راستا با اهداف شرکت مادر در به بار نشستن این دستاورد مهم و تاریخ‌ساز صمیمانه و مخلصانه تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

http://tejaratava.ir/?p=79708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.