• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تأکید مشاور رئیس جمهور بر تکمیل زنجیره تولیدات دامی در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 68822
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۰۹
تأکید مشاور رئیس جمهور بر تکمیل زنجیره تولیدات دامی در منطقه آزاد ماکو

به گزارش تجارت آوا به نقل از فرینا،‌ حجت الله عبدالملکی، در حاشیه بازدید از مجموعه دامپروری ۱۰ هزار رأسی راس دام آرشام در منطقه آزاد ماکو بر لزوم دانش بنیان شدن طرح های تولیدی و سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری منطقه آزاد ماکو به […]


به گزارش تجارت آوا به نقل از فرینا،‌ حجت الله عبدالملکی، در حاشیه بازدید از مجموعه دامپروری ۱۰ هزار رأسی راس دام آرشام در منطقه آزاد ماکو بر لزوم دانش بنیان شدن طرح های تولیدی و سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری منطقه آزاد ماکو به واسطه سد بزرگ کرم آباد فراهم شده است .
عبدالملکی، در ادامه در خصوص پیگیری مشکلات و موانع بر سرراه این واحد تولیدی که عمدتا مشکلات سرمایه در گردش است، قول مساعد داد.

در صورت رفع مشکلات واحد تولیدی ارس دام آرشام، به رکورد ۳۵ کیلوگرم در هر رأس می رسیم
مدیر واحد تولیدی ارس دام آرشام نیز در این بازدید گفت: در صورت رفع مشکلات واحد تولیدی ارس دام آرشام می توانیم به رکورد ۳۵ کیلوگرم در هر رأس برسیم.
معینی، با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر رأس، ۳۲ گیلوگرم بطور روزانه شیر تولید می شود افزود: این طرح به همت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و برای تامین امنیت غذایی، کاهش قیمت تمام شده محصولات لبنی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرستان پلدشت راه اندازی شده است.
وی گفت: برای اجرای این طرح، توسط شرکت سازمان تامین اجتماعی (شستا) مبلغی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی، با بیان اینکه این طرح در فاز اول برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۲۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی دارد، ادامه داد: این طرح به عنوان نخستین مجموعه دام‌های شیری منطقه با روش های نوین دامپروری در ۳ فاز اجراء و به پایان خواهد رسید.
شایان ذکر است؛‌ این پروژه در مساحت ۱۱۶ هکتار تاسیسات و بیش از هزار هکتار برای کشت علوفه ایجاد شده است.
این پروژه با هدف گذاری ۲۰۰تُن تولید شیر در روز راه اندازی شده و در حال حاضر روزانه ۳۰تن شیر تولید و به واحدهای تولیدی ارسال می شود.
در فاز اول این پروژه برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزائی شده است.
«حجت الله عبدالملکی»، مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، امروز چهارشنبه (۲ آذرماه) به منظور بازدید از طرح های سرمایه گذاری، عمرانی و زیرساخت های لجستیکی به منطقه آزاد ماکو سفر کرده است.

http://tejaratava.ir/?p=68822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.