• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

تأمین منابع بیمه توقف کسب و کار از محل پیش‌بینی‌های دولتی

  • کد خبر : 15303
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۷
تأمین منابع بیمه توقف کسب و کار از محل پیش‌بینی‌های دولتی

بخشی از منابع لازم برای اجرای بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی،می‌تواند از محل اعتبارات کرونا، منابع بانکی یا منابع صندوق توسعه ملی تامین شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با روزنامه دنیای‌اقتصاد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پیش‌بینی هر نوع حمایت از واحدهای صنفی با ایجاد بیمه‌نامه‌های جدید توجیه دارد و باید از آن نیز حمایت شود، اما تجربه نشان داده، بیمه‌های تخصصی در کشور چندان در جذب مخاطب موفق عمل نمی‌کنند و معمولا به دلیل روشن نبودن تمامی ابعاد و جزئیات این نوع از بیمه‌ها، بیمه‌شدگان از دریافت خدمات رضایت بالایی ندارند.

وی افزود:‌ دقت در طراحی بیمه‌نامه توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی‌ها و ایجاد شفافیت برای فعالان اقتصادی، واحدهای صنفی و صاحبان مشاغل، به استقبال مردم از این رشته بیمه‌ای کمک زیادی خواهد کرد و به طور قطع افزایش ضریب نفوذ آن نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت باید از این رشته بیمه‌ای حمایت کند و سیاستی انبساطی در این حوزه داشته باشد. در تمامی کشورهای دنیا نیز دولت حمایت‌هایی را از مشاغلی که در طول بیماری کرونا زیان دیده‌اند انجام داده است و با توجه به تعطیلی‌های گسترده‌ای که از سال گذشته آغاز شده و احتمال بروز آن درآینده نیز وجود دارد پیش‌بینی ایجاد این رشته بیمه‌ای اقدامی ارزنده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد:‌ کشور نیازمند حمایت است و نباید خریدار بیمه نگرانی در خصوص پوشش بیمه‌ای توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی داشته باشد، بنابراین آیین‌نامه اجرایی این بیمه‌نامه باید به صورت دقیق و با تمامی جزئیات باشد تا توافق طرفین را به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد حمایت دولت نیز اظهار کرد: بخشی از منابع لازم برای اجرای بیمه‌نامه توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی که توسط بیمه تعاون اجرایی می‌شود، می‌تواند از محل اعتبارات کرونا، منابع بانکی یا صندوق توسعه ملی تامین شود؛ معتقد هستیم که دولت در موضوع کرونا سیاست‌های انقباضی نداشته باشد و از کسب و کارها حمایت حداکثری داشته باشد که البته این حمایت‌ها می‌تواند تنها محدود به حمایت‌های مالی نباشد و حمایت‌های نهادی نیز تامین شود.

وی با بیان اینکه برای مشاغل خرد پیشنهاد ایجاد تعاونی‌های فراگیر را مطرح کرده‌ایم، افزود: ۶ میلیون مشاغل غیر رسمی در کشور وجود دارد که از قرارداد معینی نیز برخوردار نیستند و می‌توان با حمایت دولت، تعاونی‌های فراگیر منطقه‌ای را ایجاد کرد تا بتوان از طریق این ابزار برای توسعه بازار و سیاست‌های جبرانی استفاده کرد.

ایزدخواه درباره اجباری کردن بیمه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی گفت:‌ سیاست اجباری کردن این بیمه‌نامه موفقیت آن را تضمین نمی‌کند و تجربه نیز نشان داده است که اجبار نمی‌تواند موجب گسترش نفوذ در بیمه‌ها شود. اگر بیمه جذاب طراحی شود استقبال مناسب نیز از آن صورت می‌گیرد.

http://tejaratava.ir/?p=15303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.