• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
6

بیش از ۴۰ هزار مگاوات برق مصرف شد

  • کد خبر : 11068
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
بیش از ۴۰ هزار مگاوات برق مصرف شد

تهران – تجارت آوا – مصرف برق کشور در شانزدهمین روز دی ماه همچنان در مدار افزایش قرار داشت به گونه ای که در ساعت ۱۷ و ۴۶ دقیقه به رقم ۴۰ هزار و ۵۷۱ مگاوات رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، براساس اطلاعات تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران از مصرف برق کشور، روزگذشته درحالی مصرف برق به بیش از ۴۰ هزار مگاوات رسید که در مدت مشابه پارسال مصرف ۳۷ هزار و ۱۴۹ مگاوات به ثبت رسیده بود.

بنابراین نشان از آن دارد که مصرف برق زمستانه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد یک هزار و ۴۲۲ مگاواتی برخوردار شده است.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران که مورد بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا قرار گرفت نشان داد: مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۱و ۲۰ دقیقه به رقم ۳۷ هزار و ۵۲۱ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۳ هزار و ۴۸۶ مگاوات برق مصرف شده بود رشد چهار هزار و ۳۵ مگاواتی را نشان می دهد.

مصرف برق صنایع نیز روز گذشته در ساعت ۱۷ و ۴۶ دقیقه به چهار هزار و ۸۱۱ مگاوات رسید در حالی که ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه این میزان چهار هزار و ۵۳۴ مگاوات بود.

میزان تولید برق از منابع تجدید پذیر هم سه هزار و ۷۸۴ مگاوات اعلام شد.

روند مصرف برق در روزهای گذشته، نگرانی متولیان ذیربط را بدنبال داشته، بگونه ای که در هشدارهای مداوم از مردم تقاضای رعایت مصرف دارند.

همچنین افزایش سرما و زیاد شدن مصرف گاز در بخش خانگی که کاهش عرضه گاز به نیروگاه ها را به دنبال دارد، احتمال اعمال خاموشی ها قوت گرفته است.

این درحالی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا نیاز به برق تبدیل به یک نیاز ضروری شده، بنابراین تلاش برای مدیریت مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو گفته :تولید روزانه یک هزار میلیون متر مکعب گاز رقم بزرگی است.

وی افزود: قاره اروپا که نسبت به آسیا سردتر است و جمعیتی بیش از هفت برابر ایران دارد، اما مصرف گاز اروپا اندکی بیشتر از دو برابر کشورمان است. 

اردکانیان توضیح داد:مصرف گاز ایران خیلی بالاست که بخش عمده آن مربوط به بخش خانگی است.

http://tejaratava.ir/?p=11068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.