• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه

  • کد خبر : 40417
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه
افتتاحیه همایش دو روزه بیمه و توسعه با شعار «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال» با حضور دکتر رضایی معاون اقتصادی رییس‌جمهور، دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، جمعی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، دکتر کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه و سایر مدیران صنعت بیمه در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، دکتر کریمی ضمن خیر مقدم به مهمانان، گفت: بیمه امروز آمادگی کامل برای خدمت شایسته به مردم عزیز کشور را دارد.

او با اشاره به اینکه ۱۳ آذر ماه روز بیمه نامگذاری شده است، افزود: در ۱۳ آذرماه سال ۱۳۶۷ یکی از اقدامات موثر دولت و مجلس که قانون اداره امور شرکت های بیمه بود در این سال به تصویب رسید.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اینکه بیمه در قبل از میلاد مسیح وجود داشته است، بیان کرد: این پدیده خدمتگزار در طول تاریخ وجود داشته و در تاریخ کشورمان هم آثار بیمه وجود دارد. در نوشته های جا مانده از دوران هخامنشی و امامت حضرت علی (ع)، آثاری از بیمه به یادگار مانده، اما بیمه کنونی یک پدیده وارداتی است که با مهر حضرت امام راحل در سال ۱۳۴۲ تایید شد و در ادامه مقام معظم رهبری هم این فتوا را تایید کرده اند.

او در ادامه خطاب به دکتر رضایی معاون اقتصادی دولت و دکتر خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و امور دارایی از مهمانان ویژه این همایش، گفت: بیمه پیام آور آرامش و آسایش و پشتوانه عظیم اقتصاد ملی است و با بیمه می توان به امنیت سرمایه گذاری رسید. صنعت بیمه یکی از پدیده های بدون اتکا به دولت و بدون استفاده از تسهیلات متداول اداره می شود و سالانه ۱۰ ها هزار میلیارد تومان خسارت های مردم را پرداخت می کند.

کریمی با تاکید بر اینکه  با یک هجمه سنگین از سوی آمریکا برای بیمه کشورمان مواجه هستیم، افزود: آمریکا تحریم های فلج کننده ای را برای بیمه کشورمان در نظر گرفت که هر کشوری در این جایگاه باشد با چالش های بسیاری همراه می شود اما توانستیم تحریم ها را شکست دهیم.

سید محمد کریمی ضمن تشکر از همکاران حوزه بیمه در زمان گسترش بیماری کرونا، افزود: همکارانم در حوزه بیمه، اجازه ندادند تا کشور یک روز هم بدون بیمه بماند، امروز در این همایش کلیپی منتشر شد و چهره همکاران حوزه بیمه که به دلیل بیماری کرونا در هنگام خدمت جان خود را از دست دادند به نمایش گذاشته شد و تعدادی هم سال گذشته در همایش سال ۹۹ از آنها تجلیل شد. از دولت محترم و نمایندگان بزرگوار مجلس تقاضا می کنم بیمه گرانی که در این صنعت فعالیت می کنند اما کمتر مورد توجه قرار گرفتند و به نوعی سرباز گمنام بودند را بعنوان شهید صنعت بیمه محسوب و در جامعه از تلاش های آنها به نوعی تجلیل شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اینکه بیمه شخص ثالث در کشورمان اجباری است، بیان کرد: این بیمه از دو طرف بن بست است. یک طرف آن در قوه قضایه است که دیه توسط رییس محترم قوه قضایه تعیین می شود و بیمه گران در آن نقشی ندارند و کار درستی هم هست. این نوع بیمه ها خریداری می شود تا آنها با آسایش و امنیت زندگی کنند. بحث بعدی حق بیمه است که توسط دولت تعیبن می شود و بیمه گران در آن نقشی ندارند. در دنیا همانند سایر رشته ها محاسبه می شود اما در کشورمان علاوه بر اینکه معاف از مالیات هستند، قریب به ۳۰ درصد حق بیمه شخص ثالث بابت عوارض و مالیات کسر می شود. در همه جای دنیا دولت از صنعت بیمه حمایت می کند.

کریمی در پایان گفت: دولت در بخش  ضریب نفوذ بیمه کمک کند. موضوع دیجیتال در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است که در کشورمان هم برنامه ریزی های لازم در حال شکل گیری می باشد. در همین راستا شرکت های استارتاپی هم باید در حوزه صنعت بیمه، سامان دهی شوند و در بخش آموزش باید اقدمات موثری انجام شود. به شرکت های تازه وارد به صنعت بیمه خوش آمد می گویم و امیدواریم اقدامات موثری انجام دهند تا ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد. در نهایت امیدوارم این همایش در جهت تحول در صنعت بیمه  موثر باشد.

گفتنی است در این همایش برای سومین سال پیاپی با مصوبه شورای سیاستگذاری همایش صنعت بیمه، چهره ماندگار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ به نام سید محمدمهدی علوی معرفی شد که وی مؤسس چند شرکت بیمه‌ای از جمله حافظ و سپهر بوده است. همچنین از سند راهبردی صنعت بیمه در افق ۱۴۰۴ رونمایی و از کتاب ‌‌«ترجمه پایان بیمه، فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم» با ترجمه مشترک علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو تقدیر به عمل آمد.

http://tejaratava.ir/?p=40417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.